تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 7:08
کد خبر : 24548

آزادی متقابل زندانیان کانادایی و چینی/ مدیر ارشد هوآوی آزاد شد

آزادی متقابل زندانیان کانادایی و چینی/ مدیر ارشد هوآوی آزاد شد

به گفته نخست وزیر کانادا، دو زندانی کانادایی که به اتهام جاسوسی دستگیر و به زندان‌های چین منتقل شده بودند، آزاد و در راه بازگشت به کانادا هستند.

به گزارش تیتر داغ:   جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از آزادی دو زندانی کانادایی که به اتهام جاسوسی در زندانی در چین به سر می‌بردند، خبر داد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در یک کنفرانس خبری در اتاوا گفت: مایکل کووریگ دیپلمات سابق کانادایی و مایکل اسپاور حریم هوایی چین را ترک کرده و در حال بازگشت به خانه هستند. به گفته ترودو، انتظار می‌رود هواپیمای آن‌ها شنبه در کانادا به زمین بنشیند.

این دو متهم که در کانادا حسابی مشهور شده اند، چند روز پس از بازداشت منگ وانژو، مدیر عامل هوآوی، به اتهام جاسوسی دستگیر و زندانی شده بودند. بازداشت این دو فرد روابط کانادا و چین را تیره کرد.

پیش از این، یک قاضی کانادایی به روند استرداد منگ پایان داد و شرایط وثیقه وی را لغو کرد و به او اجازه داد برای اولین بار پس از دستگیری در فرودگاه بین المللی ونکوور به دستور مقامات آمریکایی در ۱ دسامبر ۲۰۱۸ به چین بازگردد.

این اقدام قاضی کانادایی پس از توافق او با وزارت دادگستری آمریکا برای تعلیق اتهامات کلاهبرداری علیه مدیر عامل هوآوی صورت گرفت.

آمریکا آزادی این دو جاسوس کانادایی را تحسین کرد. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت کشورش از اقدام چین “خوشحال” است و در کنار استقبال جامعه بین المللی، از این اقدام حمایت می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.