تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 - 8:05
کد خبر : 17491

آغاز ثبت‌نام مرحله جدید وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

آغاز ثبت‌نام مرحله جدید وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام مرحله جدید تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از روز ۲۵ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام اینترنتی مرحله جدید ارائه تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه خبر داد و گفت: در ادامه سیاست حمایت اجتماعی و اجرای طرح های رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت نام اینترنتی پنجمین مرحله ارائه تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق (سومین مرحله در سال ۱۳۹۹) به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۹ تا روز جمعه ۸ اسفندماه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اجرایی می شود.

وی با یادآوری اینکه «دی ماه امسال دومین مرحله وام ازدواج فرزندان در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۲۵ میلیون تومان برای افراد واجد شرایط به حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش واریز شد»، اظهار کرد: نوبت اول  این تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای واجدین شرایط، در تیرماه امسال پرداخت شده بود.

او ادامه داد: تسهیلات نوبت جدید حداکثر ۱۰۰۰ فقره بوده و به آن دسته از فرزندان یا نوه‌های تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری تعلق می گیرد که خودشان و همسرشان برای اولین بار ازدواج کرده باشند.

افتخاری در ارتباط با شرایط متقاضیان این تسهیلات نیز گفت: تاریخ عقدنامه فرزندان باید از اول خرداد ۹۸ تا اول اسفند ماه ۹۹ باشد و بازنشستگان و موظفینی که در دوره های قبلی نسبت به اخذ تسهیلات مزبور برای یکی از فرزندان اقدام کرده باشند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود ندارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از شرایط پرداخت وام، متناسب بودن آن با حداقل حقوق و با در نظر گرفتن حداقل یک میلیون تومان خالص دریافتی در بهمن ماه ۹۹ است تا کمترین فشار برای بازپرداخت اقساط به مشمولان طرح وارد شود.

افتخاری تصریح کرد: صرفا یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت می شود و ذی نفع بودن هردوی پدر و مادر متقاضیان موجب امتیازی برای دریافت دوفقره تسهیلات برای فرزندانشان نخواهد بود.

او با بیان اینکه «متقاضیانی که در دوره قبل ثبت نام نموده اند و مشمول این تسهیلات نشده اند درصورت تمایل می بایستی مجددا ً ثبت نام کنند»، مهلت ثبت نام اینترنتی از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir را تا ۸ اسفندماه ۹۹ اعلام کرد.

وی با یادآوری این نکته که زمان پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پس از پایان زمان ثبت نام و بررسی اولویت ها و همچنین تعیین مشمولان مشخص خواهد شد، افزود: هدف گذاری ما برای پرداخت، پایان اسفندماه سال جاری است.

گفتنی است، کلیه تسهیلات مورد نظر مشمول «بیمه عمر مانده بدهکار» خواهد بود که هزینه آن برعهده متقاضی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.