تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 6:28
کد خبر : 91320

آمریکایی‌ها در ایجاد نظام تک قطبی موفق نبوده‌اند

آمریکایی‌ها در ایجاد نظام تک قطبی موفق نبوده‌اند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها امروز اذعان می‌کنند که در رویکرد یک‌جانبه گرایی و ایجاد نظام تک قطبی موفق نبوده‌اند.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار سرلشکر محمد باقری در دیدار با سپهبد فومین معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه بر توسعه همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی در چهار چوب اهداف و منافع ملی دو کشور و نیز صلح و ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها هم امروز اذعان می‌کنند که در رویکرد یک‌جانبه گرایی و ایجاد نظام تک قطبی موفق نبوده‌اند و قطب قدرت جهانی در شرق شکل می‌گیرد.

وی افزود: مقابله با تهدیدهای مشترک و همکاری در حوزه منافع مشترک نیازمند رایزنی‌های بیشتر است که باید در تداوم روند رو به توسعه همکاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سرلشکر باقری ادامه داد: دو کشور همکاری موفقی در مقابله با تروریست‌ها در سوریه داشته‌اند؛ البته هنوز کشور سوریه نیازمند تداوم این حمایت هاست.

در این دیدار، معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه دعوت وزیر دفاع کشورش از سردار باقری برای حضور در نشست رؤسای نهادهای دفاعی کشورهای عضو پیمان شانگهای در مسکو را به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ابلاغ و ابراز امیدواری کرد امکان حضور سردار باقری در این نشست فراهم شود.

گفتنی است سپهبد فومین در رأس یک هیأت عالی رتبه نظامی برای شرکت در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی در کشور، روز شنبه وارد تهران شده است‌.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.