تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 - 6:55
کد خبر : 90232

آمریکا طرح موشک های کروز هسته ای دریایی را کنار می گذارد

آمریکا طرح موشک های کروز هسته ای دریایی را کنار می گذارد

آمریکا طرح موشک های کروز هسته ای دریایی را که مربوط به دولت ترامپ بود، کنار می گذارد.

به گزارش تیتر داغ؛ دولت بایدن قرار است برنامه موشکی کروز هسته‌ای دوران ترامپ را کنار گذارد.

بر اساس گزارش بررسی وضعیت هسته‌ای ۲۰۲۲ آمریکا که به تازگی منتشر شده، پنتاگون تصمیم گرفته است برنامه خود را برای توسعه موشک کروز هسته‌ای از دریا را کنار گذارد. این گزارش نشان می‌دهد که ایالات متحده اکنون یک سه گانه هسته‌ای «انعطاف پذیر» و «مدرن» را برای جلوگیری از حمله استراتژیک دنبال خواهد کرد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است کنار گذاشتن این نوع از موشک‌های کروز بدلیل هزینه‌های زیاد ساخت آن صورت می‌گیرد.

پنتاگون همچنین وضعیت بازدارندگی آمریکا را مناسب توصیف کرده وگفته است روسیه از حمله به ناتو منصرف شده و ما همچنان بر روسیه و چین تمرکز می‌کنیم.

موشک‌های کروز هسته‌ای دریایی برای اولین بار در دولت ترامپ در ۲۰۱۸ به عنوان یک گزینه کلاهک کم بازده برای آمریکا با هدف توجه بر تهدیدات تولید شد. این موشک‌ها اساساً برای رفع نیازهای دریایی سه گانه هسته‌ای ایالات متحده در نظر گرفته شده بود.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ از مجموع نزدیک به ۳۶.۵ میلیارد دلار صادرات تجهیزات و تسلیحات نظامی در جهان، ۳۴ درصد از آن سهم آمریکا، ۶۰ درصد آن در اختیار ۱۴ کشور عمدتاً غربی و ۶ درصد مابقی نیز مربوط به بیش از ۱۶۰ کشور دیگر است؛ اما نکته قابل‌تامل در این زمینه، لیست خریداران تسلیحات نظامی آمریکا و کشورهای غربی است، به‌طوری که از مجموع نزدیک به ۳۶.۵ میلیارد دلار صادرات تجهیزات و تسلیحات نظامی در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۲ درصد آن را هندی‌ها، ۱۰ درصد را عربستان‌سعودی و ۴.۵ درصد را مصری‌ها خریداری کرده‌اند.

منبع: وارزون

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.