تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 13:32
کد خبر : 30900

آموزش صفر تا صد خرید پولکادات

آموزش صفر تا صد خرید پولکادات

پولکادات از جدیدترین رمزارزهای موجود در دنیای ارزهای دیجیتالی است که از سال ۲۰۲۰ شناخته شده و خرید و فروش آن در بین کاربران و تریدرها رایج شده است. این رمزارز با هدف اینترنت غیرمتمرکز عرضه شده و تبادل اطلاعات در پولکادات از ویژگی‌های بارز محسوب می‌شود. به عبارتی پولکادات، نسل بعدی Web3 است. اگر

پولکادات از جدیدترین رمزارزهای موجود در دنیای ارزهای دیجیتالی است که از سال ۲۰۲۰ شناخته شده و خرید و فروش آن در بین کاربران و تریدرها رایج شده است. این رمزارز با هدف اینترنت غیرمتمرکز عرضه شده و تبادل اطلاعات در پولکادات از ویژگی‌های بارز محسوب می‌شود. به عبارتی پولکادات، نسل بعدی Web3 است. اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید این ارز دیجیتالی را در کیف پول خود داشته باشید، با ما همراه شوید.

معرفی پولکادات و کاربرد آن

پولکادات (Polkadot) که به اختصار آن را دات (DOT) می‌نامند، نسل بعدی بلاک‌چین و Web3 شناخته می‌شود؛ چراکه وقتی بلاک‌چین‌های مختلف به یک شبکه واحد متصل می‌شوند، پولکادات باعث ساخت شبکه‌ای متحد می‌شود. از طرفی انحصاری بودن اینترنت را این رمزارز از بین می‌برد. رمزارز پولکادات، در ابتدای عرضه، به صورت توکن دات بود، ولی وقتی شبکه پولکادات گسترش یافت، تبدیل به رمزارزی معتبر برای کاربران شد.

بلاک‌چین‌های متعددی در سرتاسر جهان، راهکاری برای مشکلات دنیای حقیقی شناخته شده‌اند ولی پولکادات می‌تواند مشکلات خود بلاک‌چین‌ها را حل کند.

در وایت پیپر پولکادات، سه اصطلاح وجود دارد و بدنه اصلی پولکادات را به وجود می‌آورند؛ زنجیره اصلی پولکادات، ریلی چین (Relay Chain) است که بلاک‌چین‌ها به صورت مجزا به آن متصل شده‌اند. بنابراین هر تراکنشی که بین زنجیره‌های جداگانه انجام می‌گیرد، کاملا درست است؛ چراکه طراحی ریلی چین برپایه حل مشکل قابلیت همکاری شکل گرفته است.

پاراچین (Parachain) اصطلاح دیگری است که در هسته اصلی پولکادات وجود دارد. پاراچین یا به عبارتی زنجیره‌های موازی، برای حل مشکل مقیاس‌پذیری با پردازش موازی تراکنش‌ها در ساختار پولکادات قرار گرفته است. یعنی پاراچین‌ها به صورت مجزا از طریق شبکه پولکادات به اجرا درمی‌آیند.

سومین اصطلاح تحت عنوان بریج چین (Bridge Chain) است. بلاک‌چینی‌هایی که پروتکل‌های حاکمیت پولکادات را به کار نمی‌گیرند، بریج چین به اتصال آن‌ها کمک می‌کند.

پولکادات با توجه به اینکه یک نسل جدید برای بلاک‌چین است، می‌توان آن را یک رقیب برای رمزارز اتریوم دانست؛ به عبارتی پیش‌بینی می‌شود که افزایش قیمت پولکادات بیشتر شود. این افزایش نرخ به همراه گسترش شبکه پولکادات، موجب افزایش میزان تقاضا برای خرید این رمزارز شده است.

خرید پولکادات چه مزایایی دارد؟

هر رمزارزی یک سری مزایا و ویژگی‌های مثبتی دارد که کاربران با توجه به آن‌ها ترغیب به خرید، ذخیره و فروش آن‌ها می‌شوند. پولکادات دارای ویژگی مقیاس‌پذیری است، به این صورت که امکان پشتیبانی از بلک‌چین‌ها به صورت تعداد نامحدود باشد و آن‌ها را به هم متصل کند. از دیگر ویژگی‌های پولکادات، قابلیت ارتقای آن است که برای بروزرسانی‌های مختلف نیازی به هارد فورک ندارد.

امنیت مشترک یک مزیت دیگر برای پولکادات محسوب می‌شود؛ یعنی از بلاک‌چین‌هایی که متصل به پولکادات هستند، گویا حفاظت به صورت یک واحد امنیتی است. شخصی‌سازی و مکانیسم حاکمیت از دیگر مزایای قابل توجهی هستند که می‌توان برای ارز دیجیتال پولکادات در نظر گرفت.

گفتنی است، رمزارز پولکادات را نمی‌توان استخراج کرد و تولید آن به وسیله ماینینگ امکان‌پذیر نیست. بیشتر از حدود یک میلیارد پولکادات بین کاربران در حال چرخش است. همچنین بین رمزارزهای اتریوم و پولکادات ویژگی‌های مشابه وجود دارد و یکی از آن‌ها این است که در هر دوی آن‌ها محدودیتی برای تولید وجود ندارد.

نحوه خرید پولکادات

برای اینکه به خرید پولکادات بپردازید، دو روش پیشنهاد می‌شود؛ روش اول اینکه، رمزارزهایی همچون بیت کوین و تتر را با واحد پول ایرانی خریداری نموده و سپس آن‌ها را در صرافی‌های خارجی به ارز دیجیتال پولکادات تبدیل کنید. ولی روش دوم بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید به صرافی‌ها و سایت‌های داخلی مراجعه کرده و با کارت بانکی خود به صورت مستقیم به خرید و فروش پولکادات بپردازید. البته در ایران، صرافی‌های محدودی وجود دارند که پولکادات را عرضه می‌کنند.

آموزش صفر تا صد خرید پولکادات

خرید پولکادات همانند خرید دیگر رمزارزهای شناخته شده انجام می‌گیرد. اگر برای اولین بار نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام می‌کنید، در سایت گفته شده ثبت نام نموده و پس طی مراحل ثبت نام از قبیل وارد کردن نام و نام خانوادگی به همراه ایمیل و یک رمز عبور قوی، شماره کارت بانکی خود را وارد نمایید. بعد از اینکه ایمیل خود را وارد کردید، یک ایمیل حاوی لینک، از طرف سایت به شما فرستاده خواهد شد و با کلیک بر روی آن، حساب کاربری شما تایید می‌شود.

بعد از این مرحله، آدرس کیف پولی که می‌خواهید ارز دیجیتال خود را در ذخیره کنید، باید به ثبت برسانید. در نهایت، آن مقدار بودجه‌ای که برای خرید پولکادات در نظر گرفته‌اید، پرداخت می‌کنید. توجه داشته باشید که اگر در زمان ثبت نام احراز هویت شوید، می‌توانید موجودی ریالی خود را افزایش و خرید ارز دیجیتالی را به صورت مستقیم انجام دهید. لازم به ذکر است که صرافی کیف پول من، کمترین کارمزد را در ازای معاملات رمزارز پولکادات دریافت می‌کند. با کیف پول من، می‌توانید بیشتر از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال را خرید و فروش کنید.

کیف پول‌های پولکادات

آموزش صفر تا صد خرید پولکادات

انواع ارز دیجیتال پس از خرید باید در یک کیف پول ذخیره شوند. هر کیف پول از رمزارزهای مشخصی پشتیبانی می‌کند. کیف پول‌ها به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری در دسترس هستند.

کیف پول پولکا (Polka)

این کیف پول علاوه بر پولکادات از ۱۰۰ رمزارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های جالب توجه در این کیف پول، استفاده از نمودارهای رنگی برای مشخص کردن ارزش ارزها است. این کیف پول که به صورت اختصاصی برای رمزارز پولکادات طراحی شده در دو نسخه اندروید و آی اوس نیز موجود است.

کیف پول گوآردا (Guarda)

این کیف پول مانند قبلی رمزارز پولکادات را همراه با ارزهای دیگر برای شما ذخیره می‌کند و جزو بهترین کیف پول‌ها است.

کیف پول لونی (Lunie)

شبیه‌ترین کیف پول به پولکا است که می‌توانید به عنوان کیف پول تحت وب نیز استفاده کنید. نکته جالب توجه اینکه، کیف پول لونی، برای گوشی همراه در نسخه بتا وجود دارد؛ از این رو می‌توانید آن را همیشه در دسترس داشته باشید.

کیف پول تراست (Trust)

این کیف پول برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس موجود است. برای پی بردن به امنیت این کیف پول می‌توان این ویژگی را در نظر گرفت که به وسیله اکوسیستم بایننس ساخته شده که یکی از امن‌ترین‌ها در زمنیه ارز دیجیتال است.

کیف پول مث (Math)

این کیف پول با سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید سازگار بوده و حتی می‌توانید در مرورگر به صورت افزونه اضافه کنید. با این کیف پول ذخیره ارزهای دیجیتالی از قبیل اتریوم، کازماس، بیت کوین و غیره امکان‌پذیر است.

کیف پول کوبو (Cobo)

کیف پول کوبو از انواع سخت افزاری گران‌قیمت است که ویژگی‌های امنیتی بالایی را دارد.

چرا کیف پول من برای خرید پولکادات مناسب است؟

صرافی‌های محدودی در ایران وجود دارند که به خرید و فروش رمزارز پولکادات می‌پردازند. یکی از این صرافی‌ها، کیف پول من است که امنیت بالایی را در زمینه عرضه ارز دیجیتال تضمین می‌کند. این صرافی با دریافت هزینه کارمزد بسیار کم و درج قیمت‌های لحظه‌ای و به روز، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. پشتیبانی ۲۴ ساعته و نیاز نداشتن به کیف پول مجزا از ویژگی‌هایی هستند که کیف پول من را به یکی از بهترین‌ها در این عرصه تبدیل می‌کنند.

در این صرافی بدون احراز هویت می‌توانید به صورت محدود در روز، ارز دیجیتالی خریداری کنید. همچنین فروش رمزارزها نامحدود و حداکثر تا ۱.۵ میلیارد تومان در روز ممکن است. از جالب‌ترین ویژگی‌هایی که کیف پول من دارد این است که می‌توانید به صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنید.

https://kifpool.me/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.