تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 18:08
کد خبر : 90289

آیا عروسک پولیشی بخریم؟

آیا عروسک پولیشی بخریم؟

کودکان با عروسک‌های خود غرق در دنیای خیالات می‌شوند. در حقیقت عروسک‌ها دوستان شبانه‌روزی آن‌ها هستند و کودک با بازی کردن با عروسک‌ها بسیاری از مراحل رشد ذهنی و جسمی را طی می‌کند. اما اینکه چه عروسکی برای کودک مناسب است، موضوعی است که باید والدین به آن توجه کنند چراکه مواد سازنده عروسک، تاثیر

کودکان با عروسک‌های خود غرق در دنیای خیالات می‌شوند. در حقیقت عروسک‌ها دوستان شبانه‌روزی آن‌ها هستند و کودک با بازی کردن با عروسک‌ها بسیاری از مراحل رشد ذهنی و جسمی را طی می‌کند. اما اینکه چه عروسکی برای کودک مناسب است، موضوعی است که باید والدین به آن توجه کنند چراکه مواد سازنده عروسک، تاثیر مستقیم بر سلامت جسمی کودک دارد. بسیاری از عروسک‌های جذاب در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ،در دسته عروسک‌های پولیشی قرار می‌گیرند. عروسک‌های پولیشی جز محبوب‌ترین عروسک‌های بازار هستند و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردشان همیشه در سبد خرید والدین و حتی بزرگسالان علاقه‌مند به عروسک قرار می‌گیرند. اما عروسک پولیشی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد که آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین عروسک‌ها کرده است؟

عروسک پولیشی چیست؟

عروسک پولیشی، عروسک‌های نرم و جذابی هستند که از پارچه‌هایی با جنس مخمل یا پولیش، تولید شده و درونشان با الیاف مصنوعی باکیفیتی مثل پوشال، پنبه، پشم چوب یا حتی توپ‌های پلاستیکی پر می‌شود. اصولا عروسک‌های پولیشی به دلیل نرم بودن، عروسک‌هایی بغلی به شمار می‌آیند و با داشتن ویژگی‌های اغراق‌آمیز مانند چشم‌های درشت، لباس‌های بامزه و اندام کوچک، جذابیت بیشتری برای کودکان نسبت به سایر عروسک‌ها دارند.

تولید عروسک پولیشی کاراکتر حیوانات به قرن ۱۹ میلادی در کشور آلمان باز می‌گردد و امروزه نیز این عروسک‌ها مخاطبان زیادی در سنین مختلف دارند. بسیاری از کودکان و بزرگسالان هنوز هم عاشق خرید عروسک پولیشی حیوانات هستند و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که در میان وسایلش یکی از این عروسک‌های جذاب و بامزه را نداشته باشد.

در ساخت‌ عروسک پولیشی از چه موادی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های عروسک‌های پولیشی که آن‌ها را به عروسک نرم و بغلی تبدیل می‌کند، انعطاف‌پذیر بودن و لطافت در طراحی و بافت است. این نرمی زیاد عروسک‌های پولیشی، بیشتر از هرچیزی به نوع مواد استفاده‌شده در تولید آن‌ها بستگی دارد. اصولا در قسمت خارجی و بیرونی این عروسک‌ها از پارچه‌های نرم استفاده شده است تا لمس آن‌ها برای کودکان و بزرگسالان احساس خوبی ایجاد کند. عموما پارچه‌های استفاده‌شده در این بخش، مشابه همان پارچه‌هایی است که در تولید انواع لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت استفاده از این پارچه‌ها این است که هم قابل‌شستشو هستند و هم هیچ‌گونه آلرژی برای کودک ایجاد نخواهند کرد.

کیفیت و نوع مواد درون عروسک‌ها نیز به اندازه بخش خارجی‌شان حائز اهمیت است و این‌که یک عروسک پولیشی چقدر نرم و انعطاف‌پذیر باشد، به الیاف درون آن بستگی دارد. پنبه و پشم شیشه از رایج‌ترین الیاف طبیعی هستند که در ساختار این عروسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عروسک‌های پولیشی باکیفیتی که از پشم مرغوب پر می‌شوند قادرند هزاران بار در دستان کودک خم و راست شوند و مشکلی برایشان پیش نیاید. درصورتی‌که عروسک‌های بی‌کیفیت با چند بار استفاده دچار فضاهای خالی درون بافت داخلی خود می‌شوند و کیفیت و ایستادگی اولیه را از دست می‌دهند. توجه داشته باشید اگر مواد درون عروسک پولیشی که خریداری می‌کنید از جنس پشم است، ممکن است در ماشین لباسشویی فرم خود را از دست بدهد و شما برای شستشو باید نهایت احتیاط و دقت را داشته باشید.

به جز پشم، پلی‌استر نیز از متداول‌ترین الیافی است که در ساخت عروسک‌های پولیشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا این الیاف نسبت به سایر همتایان خود ارزان‌تر بوده و ویژگی‌ ضد حساسیت بودن آن‌ها باعث می‌شود تا فرزندان دلبند شما با بغل کردن این عروسک‌ها واکنش‌های آلرژیک از خود نشان ندهند.

در این میان، معمولا عروسک‌های پولیشی که کمی سخت‌تر و سنگین‌تر هستند، با الیاف موهر یا فوم پر می‌شوند. الیاف موهر همان موادی هستند که در ساخت اولین عروسک‌های تدی در دنیا مورد استفاده قرار گرفتند.

فیبرهای باکیفیت بامبو، الیاف مرغوب ذرت،  فوم، گلوله‌های توپی فلزی و پلاستیک از دیگر مواردی هستند که در ساخت عروسک‌های پولیشی استفاده می‌شوند. هنگام خرید این عروسک‌های جذاب باید توجه داشته باشید که عروسک‎هایی که با گلوله‌های توپی منعطف پر شده‌اند، برای کودکان زیر ۳ سال مناسب نیستند زیرا قطعات ریز آن‌ها ممکن است برایشان خطرآفرین باشد.

آیا عروسک پولیشی بخریم؟

مخاطبان عروسک‌های پولیشی چه کسانی هستند؟

این تصور که عروسک تنها مخصوص کودکان است و یک وسیله بازی محسوب می‌شود، کاملا غلط و منسوخ‌‌شده است. عروسک‌ها از جذاب‌ترین ساخته‌های بشر به شمار می‌آیند و به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، برای هر گروه سنی جذابیت خاص خودشان را دارند. همان‌‌طور که می‌توانید برای تولد فرزند دلبندتان یا یکی از کودکان اقوام و آشنایان عروسک هدیه ببرید، می‌توانید این محصولات جذاب و همیشه در دسترس را در مناسبت‌های مختلف مانند تولد، ولنتاین و … برای همسر یا دیگر دوستان‌تان خریداری کنید و مطمئن باشید آن‌ها حتما از این محصولات خوش‌رنگ و نرم استقبال خواهند کرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که طبق تحقیقات انجام‌شده توسط فایروز گایبی، روانشناس بالینی، زمانی‌که انسان‌ها شیء نرم و انعطاف‌پذیری را در آغوش می‌گیرند، هورمون اکسی‌توسین در بدنشان ترشح می‌شود. این هورمون، همان هورمون عشق است و این تحقیقات به‌وضوح نشان می‌دهد که در آغوش کشیدن یک عروسک چقدر می‌تواند باعث غلیان احساسات خوب در افراد شود. در آغوش کشیدن این عروسک‌های پولیشی هنگام خواب، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان احساس خوبی به همراه دارد و خوابی راحت و سریع را برایشان به ارمغان می‌آورد.

مخاطب عروسک پولیشی تنها کودکان نیستند و شما می‌توانید با خرید عروسک پولیشی حیوانات یا عروسک پولیشی کاراکترهای مختلف برای بزرگسالان، هدیه‌ای ماندگار و جذاب به آن‌ها بدهید. کودکان می‌توانند با داشتن این هم‌بازی‌های بامزه و جذاب مهارت‌های اجتماعی مختلف را تمرین کرده و برای دقایقی طولانی سرگرم بمانند.

آیا عروسک پولیشی بخریم؟

در سال‌های اخیر عروسک‌های پولیشی به دلیل محبوبیت زیادشان در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه شده‌اند. نکته‌ای که در هنگام خرید این عروسک‌ها باید رعایت کنید، کیفیت و مرغوبیت الیاف و پارچه‌های مصرف‌شده در ساخت این عروسک است. خصوصا اگر می‌خواهید برای کودکان محصولات را خریداری کنید، باید حتما به این نکته توجه کنید، چراکه ممکن است الیاف مصنوعی و بی‌کیفیت درون آن‌ها برای کودکان واکنش‌های آلرژیک را به همراه داشته باشد. بهترین کار خرید عروسک از فروشگاه‌های معتبر است چراکه آن‌ها متعهد به فروش محصولات باکیفیت به مشتریان خود هستند. در فروشگاه اینترنتی ململ شما می‌توانید با کمک مشاوران باتجربه، از میان محصولات مختلف، بهترین عروسک پولیشی را انتخاب کنید و خاطره یک  خرید اینترنتی لذت‌بخش را در ذهن کودک دلبندتان ثبت نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.