تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 20:45
کد خبر : 91099

ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

ارتودنسی نامرئی ناشی از پیشرفت های ایجاد شده در روش های درمانی برای ارتودنسی دندان است که بیماران بخوبی می توانند از آن برای درمان بدون ایجاد ظاهر نامناسب بهره گیرند ارتودنسی نامرئی برای اصلاح تدریجی موقعیت دندان‌های شما با هدف قرار دادن آنها در موقعیت صحیح با در نظر گرفتن جنبه‌های زیبایی و عملکردی

ارتودنسی نامرئی ناشی از پیشرفت های ایجاد شده در روش های درمانی برای ارتودنسی دندان است که بیماران بخوبی می توانند از آن برای درمان بدون ایجاد ظاهر نامناسب بهره گیرند

ارتودنسی نامرئی برای اصلاح تدریجی موقعیت دندان‌های شما با هدف قرار دادن آنها در موقعیت صحیح با در نظر گرفتن جنبه‌های زیبایی و عملکردی استفاده می‌شود. علاقه مندی افراد به این روش درمانی، بسیاری از دندانپزشکان را به بکارگیری این روش درمانی برای بیماران هدایت نموده است. به لطف درمان های ارتودنسی بسیاری از مشکلات دندانی نظیر نامرتبی های دندان ها، دندان های کج و بد شکل برطرف می گردند.

انواع روش های درمانی در ارتودنسی دندان

به طور کلی می‌توانیم ارتودنسی دندان را به صورت های ارتودنسی ثابت و متحرک یا روش ارتودنسی قابل مشاهده و نامرئی دسته بندی نمود. هر یک از این روش ها بسته به شرایط دندان های افراد و نظر دندانپزشک بر روی دندان های افراد بکار می روند. ارتودنسی روشی زمانبر بوده و شکل سیم بندی و بریس های بکار رفته بر روی آن بر ظاهر افراد تاثیر فراوانی دارد، بنابراین روش ارتودنسی نامرئی می تواند کمک فراوانی برای آن دسته از افراد که از این مشکل رنج می برند داشته باشد.

اما ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی روشی مناسب برای درمان های دندانپزشکی است که این تکنیک شباهت زیادی به ارتودنسی سنتی دارد با این تفاوت که براکت ها در قسمت داخلی دندان ها قرار می گیرند و نازکتر هستند. در نوع متحرک ارتودنسی نامرئی، قالب های ساخته شده از مواد پلاستیکی کاملا شفاف برای قرار دادن دندان ها در موقعیتی که باید بگیرند استفاده می شود که هر دو هفته یکبار تعویض می شود. از آنجایی که این یک درمان متحرک است، قالب ها را می توان برای خوردن یا مسواک زدن برداشت، اما باید حداقل ۲۲ ساعت در روز از آنها استفاده کرد. روش ارتودنسی نامرئی می تواند بسیاری از مشکلات ارتودنسی سنتی را اصلاح کند. با این حال، علاوه بر این واقعیت زیبایی شناختی که با قرار گرفتن در قسمت داخلی دندان، افراد دیگر نمی توانند آن را با چشم غیر مسلح ببینند، مزایای دیگری نیز دارد.

از دیگر مزایای روش ارتودنسی نامرئی می توان به رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان اشاره نمود، همچنین خطر آسیب به مینای دندان در جلوی دندان وجود ندارد، این دو مورد از مزایای بکار بردن ارتودنسی نامرئی می باشد. در نظر داشته باشید قالب های شفاف نسبت به براکت ها درد بسیار کمتری دارند، اگرچه در چند روز اول استفاده از قالب های پلاستیکی احساس ناراحتی کمی در دندان ها به دلیل فشار وارد شده توسط الاینرها به فک ها طبیعی است و بمرور زمان برطرف می گردد.

سیستم ارتودنسی نامرئی به عنوان یک مفهوم کاملا جدید در ارتودنسی ارائه می شود و سیستم جدیدی را پیشنهاد می کند که برخی از معایب شناخته شده آن رها شده است.  از آنجایی که قالب های پلاستیکی آن کمتر از نیم میلی متر ضخامت دارند و به عنوان یک تراز کننده عمل می کنند که هر دو هفته یکبار تعویض می شوند، استفاده از آن ها برای بیمار بسیار راحت است. این قالب ها کاملا شفاف هستند و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. بنابراین، برای بیمارانی که نمی خواهند زیبایی صورت خود را با دستگاه های ثابت آسیب برسانند، یک انتخاب عالی استفاده از ارتودنسی نامرئی است.

فرایند ارتودنسی نامرئی می تواند نتایج بهتر را در زمان کوتاه تر برای دندان های شما فراهم آورد، براحتی در ارتودنسی نامرئی در عرض سه یا چهار ماه از تغییرات ایجاد شده در دندان های خود بسار راضی خواهید شد.

مزایای ارتودنسی نامرئی چیست؟

  • حفظ زیبایی در کنار فراهم شدن شرایط مناسب برای ارتودنسی دندان ها، با ارتودنسی نامرئی می توانید با خیال آسوده لبخند بزنید.
  • غذا خوردن با قابلیت جدا شدن قالب های شفاف از روی دندان ها، بنابراین شما مجبور نیستید عادات غذایی خود را تغییر دهید.
  • قابلیت هماهنگی و تناسب بهتر قالب های شفاف با دندان ها، در ارتودنسی نامرئی دیگر خبری از کابل یا بریس فلزی نیست.
  • حفظ بهتر بهداشت دهان و دندان در ارتودنسی نامرئی، برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن براحتی می توان قالب های شفاف رو جدا نمود، بنابراین بهداشت دهان و دندان روزانه شما برای سلامت عمومی دهان شما آسان تر و بهتر می شود.

برای بهره گیری از همه ی مزایای ارتودنسی نامرئی باید از خدمات دندانپزشکی مناسب در این زمینه بهره گیرید، مراکز دندانپزشکی که به صورت دیجیتال اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی هستند  می توانند با قالب گیری و ساخت دیجیتال قالب های شفاف مورد نیاز برای دندان های فرد، زیبایی را برای دندان های افراد فراهم آورد. گاهش شما راه حلی به جز ارتودنسی برای دندان های خود ندارید و نمی توانید از روش هایی نظیر سفید کردن دندان ها یا لمینت کردن دندان بهره گیرید، به عنوان مثال اگر نامرتبی های به وجود امده در دندان ها بیش از حد باشد، شما راه حل دیگری برای درمان بجز ارتودنسی ندارید.

هزینه و مدت زمان لازم برای ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

مدت درمان برای ارتودنسی نامرئی بستگی به پیچیدگی های مورد نظر دارد. هرچه شرایط دندانی فرد پیچیده تر باشد، درمان طولانی تر است. به طور کلی، رایج ترین دوره ها بین ۶ ماه تا ۲ سال برای ارتودنسی نامرئی لازم است. در مورد هزینه ارتودنسی نامرئی نیز باید توجه داشته باشید که هزینه، مشابه یا تا حدودی بیشتر از روش های سنتی ارتودنسی است. با این وجود روش ارتودنسی نامرئی مزایای فراوانی را برای استفاده کنندگان فراهم می کند. راحتی و سهولت درمان به روش ارتودنسی نامرئی و صرفه جویی در زمان و در طول مدت درمان از مزایای این روش نوین برای مرتب کردن دندان ها است.

با استفاده از خدمات ارتودنسی نامرئی می توانید زیبایی را در زمان کوتاه تری برای دندان های خود فراهم آورید. امروزه مراکز متعددی اقدام به ارائه درمان های ارتودنسی نامرئی با قیمت مناسب می نمایند، در شهر تهران نیز تعداد این مراکز محدود نیست و پزشکان فراوانی از این روش درمانی برای بیماران خود بهره می گیرند. اگر قصد درمان به این روش را دارید بهتر است از خدمات مراکز معتبر در این زمینه استفاده کنید، زیرا سطح کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز مختلف به صورت متغیر است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.