تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 5:13
کد خبر : 11452

از ابزار قدرتمندی برای تخلیه خیابان‌ها از معترضان استفاده خواهیم کرد

از ابزار قدرتمندی برای تخلیه خیابان‌ها از معترضان استفاده خواهیم کرد

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمله به معترضان به نژادپرستی در پورتلند، تهدید به استفاده از زور علیه آن‌ها کرد.

به گزارش تیتر داغ؛  یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شهر پورتلند را «لانه تروریست ها» و معترضان به نژادپرستی را تلویحاً «تروریست» توصیف کرد، بار دیگر برای آن‌ها خط و نشان کشید.

بر این اساس، ترامپ تهدید کرد: اگر خیابان‌های شهر پورتلند تخلیه نشوند، ما از ابزار بسیار قدرتمندی استفاده خواهیم کرد.

ترامپ که ظاهرا به احتمال اعزام نیرو‌های گارد ملی آمریکا به شهر پورتلند اشاره داشت، ادعا کرد: ما چاره‌ای نداریم، زیرا افراط گرایان جناح چپ در خیابان‌های شهر‌های مختلف آشوب و بلوا به راه انداخته اند.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: بعضی از معترضان، «متخصص هایی» هستند که کارشان، تنها مشکل آفرینی است. آن‌ها قوطی‌های کنسرو سوپ و مانند آن را به سمت نیرو‌های پلیس پرتاب می‌کنند. این قوطی‌ها بیش‌تر از آجر می‌تواند به نیرو‌های پلیس آسیب وارد کند.

ترامپ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر واکنش او به اظهارات اوباما که گفته است ترامپ، اقلیت‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهد و حقوق رای دهندگان را نادیده می‌گیرد، چیست؟ اینطور جواب داد: عملکرد او برای اقلیت ها، بد بود. من بیشتر از او برای اقلیت‌ها کار کرده ام. اگر شما به آمار و ارقام ما قبل از این بلا (همه گیری ویروس کرونا) نگاه کنید، این آمار و ارقام به زودی به همان دوران بر می‌گردند- خواهید دید که من بهتر از اوباما برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار، برای آسیایی تبار‌ها، برای زنان، برای همه گروه‌هایی که مشاهده کنید، کار کرده ام. بسیار بهتر از اوباما.

مقامات رسمی آمریکا در خصوص ادامه تنش‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله پورتلند، تاکید دارند دونالد‌ ترامپ گزینه اعزام نیرو‌های گارد ملی را برای کنترل خشونت‌ها از دستور کار خارج نکرده و این گزینه همچنان در حال بررسی است.

دونالد ترامپ پیش از این مدعی شده بود که در ایالت‌هایی که جمهوی‌خواهان بر سر کار هستند، امنیت ایجاد شده است. اما دموکرات‌ها در ایالت‌های خود نتوانسته‌اند آرامش را بازگردانند. وی برای دموکرات‌ها خط‌ونشان کشید که اگر نتوانند امور ایالت‌های خود را در دست بگیرند، نیرو‌های فدرال و گارد ملی را به این مناطق اعزام خواهد کرد.

پیش از این گزارشگر ویژه سازمان ملل از بروز رفتار خشونت‌آمیز و استفاده از گاز اشک آور علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز در آمریکا اعتراض و تاکید کرده بود که برخی از نیرو‌های فدرال ضمن مخفی کردن شماره‌های شناسایی خود، اقدام به دستگیری و ضرب‌وشتم غیرقانونی معترضان می‌کنند.

منبع: جوان

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.