تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 تیر 1400 - 4:22
کد خبر : 22257

از مصرف کوکائین توسط ورزشکار استرالیایی تا رکورد شکنی در فوتبال بانوان

از مصرف کوکائین توسط ورزشکار استرالیایی تا رکورد شکنی در فوتبال بانوان

اخبار حاشیه‌ای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در بسته زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش تیتر داغ؛ سی و دومین رقابت‌های المپیک توکیو امروز با برگزاری دیدار رشته‌های سافتبال و فوتبال در مرحله مقدماتی و در بخش بانوان به صورت غیر رسمی آغاز شد.

رقابت‌های سافتبال بانوان آغاز کننده مسابقات المپیک توکیو بود که در بازی افتتاحیه این جام تیم ملی ژاپن با نتیج ۸ بر یک مقابل استرالیا در ورزشگاه فوکوشیما آزوما به برتری رسید و این رقابت‌ها را با پیروزی آغاز کرد. در دیگر دیدار‌های این رشته در مرحله مقدماتی تیم‌های ملی آمریکا و کانادا با برتری مقابل رقیبان خود مسابقات المپیک را با پیروزی آغاز کردند.

فوتبال بانوان دومین رشته‌ای بود که با برگزاری ۶ دیدار دور اول مرحله مقدماتی خود را به اتمام رساند. در بازی‌های امروز تیم‌های آمریکا، استرالیا، هلند، برزیل و انگلیس مقابل حریفان خود به برتری رسیدند، اما تیم میزبان (ژاپن) در نخستین گام نتوانست به پیروزی دست یابد و رقابت‌های المپیک را با نتیجه تساوی آغاز کرد.

ژاپنی‌ها در اولین دیدار خود مقابل کانادا به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافتند و بر خلاف دیگر رشته‌ی خود در روز اول بازی‌ها نتوانستند مسابقات را با پیروزی آغاز کنند.

حواشی و عجایب روز اول رقابت‌های المپیک

۱. جیمی کرموند ورزشکار استرالیایی رقابت‌های المپیک را به دلیل مصرف ماده مخدر کوکائین و مثبت شدن آزمایش اعتیادش حضور در مسابقات المپیک را از دست داد.

جیمی کرموند

۲. در دیدار تیم‌های ملی فوتبال زنان انگلیس و شیلی بازیکنان ۲ تیم قبل از آغاز این دیدار در اقدامی ضد نژادپرستی زانو زدند. حرکتی که با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و عده‌ای آن را تایید و عده‌ای انجام مجدد آن را محکوم کردند.

نژادپرستی

۳. یک تکواندوکار شیلیایی که به همراه کاروان المپیک این کشور وارد توکیو شده بود، به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دور مسابقات کنار گذاشته شد. غیبت این ورزشکار در مسابقات المپیک ابتدا باعث تغییر رقیب ناهید کیانی نماینده کشورمان در رقابت‌های المپیک شد، اما با تصمیمات عجیب مسئولان و جایگزینی شخصی دیگر به جای این تکواندو کار شیلیایی باز هم رقیب نماینده ایران در دور اول مسابقات تکواندو با تغییر مواجه شد.

تکواندو

۴. رقابت‌های فوتبال همیشه باعث شکسته شدن رکورد‌های مختلف بوده است، اما این بار تنها بعد از ۶ مسابقه رکورد‌های مختلفی در این رقابت‌ها و در المپیک جا به جا شد. در مسابقات فوتبال بخش بانوان و در دیدار تیم‌های ملی هلند و زامبیا ۱۳ گل زده شد و رکورد تعداد گل‌های زده شده در یک بازی شکسته شد. رکورد دیگری که در رقابت‌های فوتبال بانوان امروز ثبت شد شکسته شدن روند شکست ناپذیری تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا بود. این تیم که ۴۴ مسابقه را بدون شکست پشت سر گذاشته بود با شکست ۳ بر صفر مقابل سوئد رکورد عجیب خود را از دست داد.

فوتبال بانوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.