تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1399 - 4:52
کد خبر : 9531

استراتژی جهاددانشگاهی در سالگرد ارتحال امام(ره) استفاده موثر و مفید ازرسانه‌ها و فضای مجازی است

استراتژی جهاددانشگاهی در سالگرد ارتحال امام(ره) استفاده موثر و مفید ازرسانه‌ها و فضای مجازی است

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: استراتژی ما برای بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در شرایط موجود کشور، استفاده حداکثری از امکانات رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی است.

به گزارش تیتر داغ ؛بی‌شک  یاد و نام امام عظیم‌الشأن راحل و افکار و اندیشه‌های آن حکیم فرزانه، به‌عنوان مشعل فروزان و معیار راستینی برای حرکت در مسیر عزت و تعالی، نه‌تنها برای ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی است بلکه برای مردم آزاده جهان و تشنگان شرف و انسانیت و همه آنانی که می‌خواهند خود را از سلطه سلطه‌گران و مستکبران شرق و غرب رها سازند، همچون چراغ راهنما پرتو افشانی می‌کند.

وی ادامه داد: هرچند که آحاد جامعه با نام و یاد امام(ره) آرامش می‌گیرند و از اندیشه‌های آن عزیز به عنوان سرچشمه زلال معرفت و انسان‌سازی استفاده می‌کنند، اما قشر نوجوان، جوان، دانشجو و دانشگاهی، معلم و فرهنگی که دوران حساس زندگی خود را هم به عنوان معلم و هم به عنوان متعلم می‌گذرانند، بیش از همه از این منبع غنی انسان‌ساز می‌توانند استفاده کنند.
حسینی افزود: بنابراین با چنین باوری، وظیفه و رسالت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و دانشگاه‌های کشور که مسئولیت تربیت و آموزش جوانان را بر عهده دارند، بیش از بقیه ارکان حکومت است. حضرت امام(ره) هم در دوران حیات مبارک‌شان به جایگاه این دستگاه‌ها و نقش آنها در توسعه، تعالی و استقلال کشور مکرراً اشاره می‌کردند. این دستگاه‌ها باید در همه دوران فعالیت خود به عنوان یک کار فرهنگی و الهی و وظیفه قانونی و انسانی، به تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های امام(ره) در بین نسل جوان بپردازند.
مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ایام سی‌ویکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را، فرصت خوبی برای مدیریت و اجرای فعالیت‌های فوق‌الذکر دانست.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بر استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تاکید کرد و افزود: با چنین استراتژی‌ای همه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر آن شدند تا از امکانات فضای مجازی استفاده کنند. همچنین آموزش و پرورش علاوه بر استفاده بهینه از رسانه‌ها و امکانات فضای مجازی از شبکه آموزش دانش‌آموزان که “شاد” نام گرفته است، برای تبیین افکار امام(ره) و بزرگداشت یاد ایشان در بین معلمان و دانش‌آموزان سراسر کشور استفاده خواهد کرد که به این منظور دستورالعملی هم از سوی ستاد مرکزی آموزش و پرورش برای کل کشور صادر شده است.
حسینی همچنین در تشریح برنامه‌های جهاد دانشگاهی برای برگزاری سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: نشست تخصصی آن‌لاین با موضوع “جامعه، مردم و آسیب‌های اجتماعی از منظر امام خمینی(ره)” با بررسی دیدگاه ایشان درباره طبقات مستضعف، بررسی و تبیین الگوی مدیریت بحران از دیدگاه امام(ره) و بررسی لزوم ارتقای سطح اعتماد اجتماعی، روز ۱۲ خرداد برگزار خواهد شد که در این مراسم معاونان، مدیران و کارشناسان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی و فعالان و کانون‌های فرهنگی دانشگاهی سراسر کشور در این نشست مجازی حضور می‌یابند.
وی یادآور شد: در نامه به روسای دانشگاه‌های سراسر کشور و مراکز تحقیقاتی از آنان خواسته شد از امکانات فضای مجازی برای بزرگداشت امام(ره) با استفاده از چهره‌های فرهیخته آشنا با افکار امام(ره) استفاده شود تا اساتید و کارکنان و حتی دانشجویان بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.
حسینی ادامه داد: وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و ورزش و سایر دستگاه‌های اجرایی در کنار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها قرار است دیدگاه‌ها و نظرات اساتید و فرهیختگان دانشگاهی درباره حضرت امام(ره) را به نحو شایسته منعکس و با برگزاری مسابقات فرهنگی بین دانشجویان و جوانان، نسبت به تشویق و ترغیب فعالان این عرصه اقدام کنند.
وی همچنین از استفاده آثار امام(ره) و کتاب‌های منتشر شده ایشان توسط اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان فرهنگی و قهرمانان و پهلوانان ورزشی و جوانان برتر و نخبه در عرصه‌های مختلف سخن گفت و افزود: با این کار در صدد هستیم  افکار امام(ره) را بین جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ترویج دهیم.
حسینی بار دیگر یادآور شد: استراتژی جهاد دانشگاهی در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، استفاده موثر و مفید از رسانه‌ها و امکانات فضای مجازی است

منبع ,ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.