تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 6:54
کد خبر : 34649

استقبال انصارالله از نزدیکی ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس

استقبال انصارالله از نزدیکی ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس

عبدالملک العجری عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله و از اعضای تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، از نزدیکی میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ عبدالملک العجری عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله و از اعضای تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، شب گذشته در سخنانی از نزدیکی میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

العجری خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی، تاکید کرد: به تلاش‌های بیهوده خودتان در یمن پایان دهید، از ایران برای خودتان یک غول بی شاخ و دم نسازید تا از آن به عنوان دستاویزی برای اقدام علیه این کشور و نقض حاکمیت و دخالت در امور آن استفاده کنید! این اقدامات شما نتیجه‌ای جز افزایش فشارها بر مزدوران شما در یمن نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار تعامل با یمن به عنوان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی شد و افزود: تعامل با یمن به عنوان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت، یک موضوع اساسی برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه است.

گفتنی است در پی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و عربستان سعودی، مقام ابوظبی و ریاض مواضع مثبتی درباره لزوم تقویت مناسبات با ایران اتخاذ کرده اند. وزیرخارجه امارات ضمن تاکید بر عدم مشارکت در هرگونه ائتلافی علیه ایران، از اعزام سفیر به این کشور در آینده نزدیک خبر داد. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز تاکید کرده که کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند، وی همچنین از مقامات عراقی خواسته مقدمات نشست علنی میان وزیران خارجه ایران و عربستان در بغداد را فراهم کنند.

منبع: وبگاه المسیره

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.