تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 6:58
کد خبر : 33547

افزایش ۲۱ درصدی قدرت خرید پس از آزادسازی قیمت‌ها

افزایش ۲۱ درصدی قدرت خرید پس از آزادسازی قیمت‌ها

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: قدرت خرید پس از آزادسازی قیمت ها ۲۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تیتر داغ؛ ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران درباره زیرساخت‌های فیزیکی و ظرفیت شبکه بازار سازمان گفت: یک میدان مرکزی میوه و تره بار و سه مرکز عرضه بهداشتی دام در کنار میادین میوه و تره بار به ارائه خدمات می‌پردازند همچنین ۳۸ درصد تفاوت قیمت میوه را در میادین تهران نسبت به سایر مراکز شهر شاهد هستیم.

وی با اشاره به کیفیت مواد غذایی که در سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند گفت: کیفیت محصولات عرضه شده در میادین از متوسط کیفیت در سطح شهر بالاتر است.

فصاحت گفت: در طول سه ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد خانوار کمک شده که تا پایان سال بیشتر هم می‌شود همچنین در خرید شفاف نیز نقش محوری در این راهبرد داشته‌ایم باید تاکید کنم که در عرضه مستقیم کالای اساسی در کنار دولت نقش اساسی داشته و در مواردی به مراتب نقش سازنده‌تری ایفا کردیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: در ماه رمضان دیدیم که قیمت اقلامی همچون خرما افزایش قابل توجهی داشت اما در میادین میوه و تره بار این قیمت مدیریت شد و مردم خرما را با افزایش قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصدی خریداری نکردند.

وی گفت: شاهد هستیم که دهک‌های بالا نیز از میادین خرید می‌کنند متوسط قیمت اقلام در میادین کنترل شد و در عرضه مرغ نیز برخلاف افزایش ۶۱ درصدی قیمت در ماه گذشته، سعی شد افزایش قیمت کمتر از قیمت مصوب باشد.

فصاحت ادامه داد: پیش از آزادسازی قیمت‌ها میزان خرید از میادین ۳۵۷ هزار قلم کالا و پس از آزادسازی ۴۳۲ هزار قلم کالا بوده است قدرت خرید پس از آزادسازی قیمت‌ها ۲۱ درصد و افزایش داشته است.

وی با اشاره به عرضه دام به مناسبت عید سعید قربان گفت: عرضه بهداشتی دام در عید قربان در مراکز بهداشتی عرضه دام شهرداری انجام خواهد شد خوشبختانه در تهران آماری از تب کریمه کنگو نداشته‌ایم و امیدواریم با عرضه دام در این میادین، شاهد این بیماری نباشیم.

فصاحت با بیان اینکه باید بتوانیم نیازهای تهران را به طور مستمر پاسخ دهیم، گفت: برای انجام این امر تولید و تأمین گوشت قرمز گوسفندی را در دستور کار قرار داده‌ایم و با بیش از ۸۰ درصد تعاونی‌ها جلساتی را برگزار کرده‌ایم همچنین اقداماتی در حوزه بازرگانی داشته‌ایم و ظرفیت صادرات و واردات را شناسایی کرده‌ایم و مذاکرات اساسی را با فعالان حوزه صادرات و واردات داشته‌ایم.

وی با اشاره به فروش هوشمند در میادین میوه و تره بار، گفت: تلاش کرده‌ایم که در بستر نرم افزاری و هوشمندسازی فرآیندها، نواقص اپلیکیشن طراحی شده را برطرف کنیم تا مشکلی برای شهروندان پس از فعال شدن آن وجود نداشته باشد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ بازار احداث شود که تا پایان تیر ماه ۴۰ بازار، تا پایان مرداد ۳۰ بازار و تا پایان شهریور ماه نیز مابقی بازارها نهایی خواهد شد. ۲۰۰ مورد اراضی شناسایی شده و تلاش می‌کنیم این وعده را در حد اعلا عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به تفکیک زباله گفت: تفکیک پسماند را در یکی از بازارهای شهر آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم کمک حال سازمان پسماند در این زمینه باشیم.

فصاحت با بیان اینکه الگویی در سازمان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: ما مجوزهایی را برای تملک شرکت‌های بازرگانی نیاز داریم تا بتوانیم در تنظیم بازار نقش اساسی دا شته باشیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.