تاریخ انتشار : جمعه 24 اردیبهشت 1400 - 4:25
کد خبر : 20162

الجزیره: حملات اسرائیل به غزه با چراغ سبز آمریکا صورت می‌گیرد

الجزیره: حملات اسرائیل به غزه با چراغ سبز آمریکا صورت می‌گیرد

شبکه الجزیره در مصاحبه‌ای رویکرد آمریکا در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی را متناقض دانست و کارشکنی در اقدامات شورای امنیت علیه این رژیم را نادرست خواند.

به گزارش تیتر داغ؛ حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با چراغ سبز و حمایت مستقیم دولت آمریکا صورت می‌گیرد.

سعید عریقات که در واشنگتن روزنامه نگار است، در مصاحبه با الجزیره درباره موضع آمریکا در برابر اوضاع فعلی فلسطین تاکید کرد: دولت آمریکا سخنان متناقضی را بیان می‌کند، از یک سو می‌گوید اسرائیل برای دفاع از خودش حق دارد که به عبارت دیگر نشان دادن چراغ سبز به اسرائیل است تا هر کاری می‌خواهد، انجام دهد و از سوی دیگر واشنگتن بیان می‌کند که فلسطینی‌ها حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند. بدون شک فلسطینی‌ها در نوار غزه در این شرایط نمی‌توانند صلح و امنیت داشته باشند.

او افزود: دولت آمریکا صدور هر نوع بیانیه‌ای از شورای امنیت را رد می‌کند. در حالی که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت با متن بیانیه موافقت کردند. اگر آمریکا بخواهد بلافاصله می‌تواند اسرائیل را وادار به توقف حملاتش کند. اسرائیل کاملا از نظر مالی، نظامی و دیپلماتیک، وابسته به آمریکاست؛ بنابراین می‌توان گفت واشنگتن با آنچه رخ می‌دهد موافق است و اسرائیل را پایگاه خودش در منطقه می‌داند.

این روزنامه‌نگار در ادامه گفت: دولت بایدن از همان ابتدا تاکید داشت که پرونده فلسطین برای آن اولویت ندارد، در مقابل پرونده‌های روسیه، چین، ایران و افغانستان برای دولت بایدن اهمیت دارد. البته دولت بایدن اکنون مجبور به تعامل با این اوضاع شده است. بایدن در سخنرانی ماه فوریه خود هیچ اشاره‌ای به مناقشه فلسطینی‌ها نکرد.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از وعده‌های دولت بایدن درباره بازگشایی دفتر ساف در واشنگتن یا بازگشایی کنسولگری در بخش شرقی قدس محقق نشد. دولت بایدن از عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشور‌های عربی استقبال کرد، بدون آنکه اسرائیل هزینه‌ای پرداخت کند. دولت بایدن در حالی بر لزوم مذاکره بین اسرائیل و فلسطینی‌ها تاکید می‌کند که تاکنون فرستاده ویژه‌ای در امور این پرونده معرفی نکرده است.

چند روزی از موشک باران اراضی اشغالی از سوی مقاومت فلسطین می‌گذرد. مقاومت این اقدام را در پاسخ به حمله نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی و نمازگزاران صورت می‌دهد. رژیم صهیونیستی قصد داشت تا ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح را از منازل خود بیرون کرده و این منطقه را به نفع شهرک نشینان به اشغال خود درآورد. اقدامی که با واکنش و اعتراض جدی مردم فلسطین همراه شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۰۹ نفر از جمله ۲۸ کودک و ۱۱ زن شهید و ۶۲۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رژیم اشغالگر قدس تاکنون ده‌ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهر‌های غزه و خان یونس هدف قرار داده و ویرانی‌های زیادی به بار آورده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آماج حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داده که طی آن چند صهیونیست به هلاکت رسیده و ده‌ها صهیونیست زخمی شده و خسارت‌های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد شده است. برای اولین بار موشک‌های مقاومت به شمالی‌ترین شهر‌های اشغالی رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.