تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 6:21
کد خبر : 24650

انحصار، رقابت را در بازار لوازم خانگی از بین می‌برد

انحصار، رقابت را در بازار لوازم خانگی از بین می‌برد

سنجابی گفت: اگر بازار به صورت کامل انحصاری باشد، قیمت تمام شده، ذائقه مشتری و رقابت از بین می‌رود.

به گزارش تیتر داغ: جهانبخش سنجابی دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره ممنوعیت واردات لوازم خانگی گفت: در شرایط خاص، اتخاذ تصمیماتی مثل محدودیت لوازم خانگی می‌تواند تاکتیکی ایجاد کند که شرایط را سامان دهد. اما اگر صادرات یا واردات را برای همیشه محدود کنیم، در زمینه تولید شکست می‌خوریم.

او ادامه داد: حذف رقابت، به دلیل اعداد و ارقام مربوط به قاچاق صورت نمی‌گیرد. این محدودیت در عالم واقع، زیاد اثر بخش نبوده است.

سنجابی درباره دو موضوعی که بعد از ممنوعیت واردات رخ داد، اظهار کرد: این کار قیمت را برای تولید کننده بالا برده و قاچاق را هم زیاد کرده است.

او توضیح داد: اگر بازار به صورت کامل انحصاری باشد، قیمت تمام شده، ذائقه مشتری و رقابت از بین می‌رود. وقتی هم که این اتفاق بیفتد، دنیا این موضوع را پس خواهد زد.

 

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره تبعات سیاست ممنوعیت واردات، بیان کرد: با توجه به بلایی که گریبان گیر صنعت خودرو شد، باید این موضوع را برای لوازم خانگی رد کرد. همچنین اگر مشتری کالا‌های داخلی را نپذیرد هم باید این سیاست را برداریم؛ در غیر این صورت، بازار درگیر خرید قاچاق خواهد شد.

او ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های ارزی در شرایط فعلی، این سیاست، سیاست درستی است؛ البته، تا جایی که کالا‌ها با کیفیت تولید شوند.

سنجابی توضیح داد: وقتی بزرگ ترین صنایع خودروسازی دنیا را بررسی می کنیم، متوجه می‌شویم که تولیدات خود آن‌ها فقط ۲۰ درصد است و از کشور‌های مختلف، کالای با کیفیت و با قیمت پایین را هم وارد کرده اند.

او بیان کرد: ckd کالاها به نام تولیدکننده معرفی می‌شود که این کار، یک ظلم بزرگ به تولید کننده واقعی است؛ چون، آن‌ها به طور کامل تمامی تجهیزات خود را وارد می‌کنند و هیچ تولیدی ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.