تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 5:28
کد خبر : 35119

انواع کاسه نمد در شرکت کار و صنعت

انواع کاسه نمد در شرکت کار و صنعت

در شرکت کار و صنعت ۶ مدل مختلف کاسه نمد وجود داردکه با توجه به ویژگی های متفاوت شان آن ها را دسته بندی می کنیم. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما اطلاعاتی در قبال طرز کار هر یک از کاسه نمد ها به شما دوستان عزیز بدهیم. کاسه نمد وایتون کاسه

در شرکت کار و صنعت ۶ مدل مختلف کاسه نمد وجود داردکه با توجه به ویژگی های متفاوت شان آن ها را دسته بندی می کنیم. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما اطلاعاتی در قبال طرز کار هر یک از کاسه نمد ها به شما دوستان عزیز بدهیم.

کاسه نمد وایتون

کاسه نمد وایتون در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز مند به آب بندی هستیم . مثل تمامی کاسه نمد ها اما به چه علتی باید ارزشی مجزا برای این کاسه نمد قائل شویم؟ فنر کاربرده شده در این نوع کاسه نمد ها با توجه به اینکه باید حالت آب بندی این کاسه نمد ها بسیار قوی باشند ، از جنس استیل می باشند.

لبه ی خم شده این کاسه نمد که رو به داخل می باشد ، از جنس نیتریل و دیگر آلیاژ ها می باشد. با توجه به موادی که در این کاسه نمد به کار رفته است ، این کاسه نمد می تواند به راحتی درجه حرارت بالا را تحمل کند. کاسه نمد های وایتون امر مفید و مناسبی دارند که می توانند به خوبی به مدت طولانی به کار بیایند.

کاسه نمد تمام لاستیکی

همچون دیگر کاسه نمد ها عمل و یا وظیفه آب بندی را در موتور در دست دارند. می توان از موارد مهم که آب بندی در قبال آن ها صورت می گیرد به درزبندی شفت های دوار اشاره کرد. این نوع از درزبندی ها باعث می شود مایع ، سیالات روان کننده از طریق این کاسه نمد به صورت کامل درون موتور بمانند و از سیستم بیرون نریزند. همچنین این نوع درزبندی باعث می شود گرد و غبار وارد سیستم نشود و باعث اصطحکاک بیش از حد نشود.

کاسه نمد های لاستیکی دارای سه قسمت می باشند ، واشر درون کاسه نمد ها ، فنر ها و نمد درون این کاسه نمد ها اسامی هستند که باید به آنها اشاره کنیم. تمامی مواردی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم ، از موارد استفاده این نوع از کاسه نمد ها بوده اند. مهندسین شرکت کار و صنعت می توانند کاسه نمد های تمام لاستیکی را در انواع و اقسام و همینطور ابعاد مختلف برای مشتریان خود بدهند. اما باید متذکر شویم میزان مقاومتی که کاسه نمد های وایتون نسبت به گاز ها و سیالات اسیدی دارند را نمی توانیم از کاسه نمدهای لاستیکی انتظار داشته باشید.

انواع کاسه نمد در شرکت کار و صنعت

کاسه نمد پشت فلزی

همانطور که از اسم این کاسه نمد مشخص است می تواند یکی از قطعات لاستیکی ماشین باشد که بدنه پشتی این کاسه نمد از فلز تشکیل شده است برای همین این کاسه نمد را کاسه نمد پشت فلزی یا backed metal oil seal که بیشتر کاربرد آن در حالت های داینامیک یا اتصالات متحرک که می باشد . از ویژگی های این کاسه نمد می توان مقاومت بالا تحت فشار زیاد وتحمل سیالاتی که دارای استحلاک بالا برای قطعات می باشند را نام برد.

نکات برجسته محصول: قسمت رویی این کاسه نمد حالت استاتیکی ای ثابت دارد و با یک متریال الاستیکی پوشانده شده است . این محصول ، بدنه خارجی اش با قطر داخلی آن تماس ندارد . همچون بقیه ی کاسه نمد ها ، از کاسه نمد پشت فلزی نیز برای آب بندی سیستم های هیدرولیک و البته جلو گیزی از نشت سیال روان کننده استفاده می کنیم. این نوع از کاسه نمد به خوبی می تواند از ورود گرد و غبار جلوگیری کند . در صورتی که از ورود گرد و غبار به داخل سستم جلوگیری نشود ، آن ها با سیال روان کننده مخلوط می شوند و در دراز مدت  باعث آسیب سیستم یا شفت دوار می شوند.

کاسه نمد راهسازی

کاسه نمد راهسازی که همانطور که از اسمش مشخص است در وسایل نقلیه ای قرار میگیرد که جهت امر راهسازی استفاده می شوند. این کاسه نمدجزو قطعات لاستیکی ماشین های راهسازی می باشد همچون باقی کاسه نمد ها از دسته rubber oil seal ها هستند . در بازار می توان این محصول را با نام کاسه نمد راهسازی یا Construction Seal  یافت .

کاسه نمد صنعتی چیست و چگونه کار می کنند؟

این نوع از کاسه نمد ها در پالایشگاه ها کاربرد دارند. از انواع این کاسه نمد ها میتوان قطعات لاستیکی ماشین را نام برد. اصل اساسی کاسه نمد ها آب بندی ساده است . لبه یا edge انعطاف پذیر در برابر قسمت دوار (معمولاً شافت) نگه داشته می شود . در حالی که پوشش یا به داخل محفظه یا سوراخ فشار داده می شود و کاسه نمد را در جای خود نگه می دارد. لب آب بندی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد به نوعی روغن کاری نیاز دارد و معمولاً با استفاده از فنر جرقه ای انرژی می گیرد.

انواع کاسه نمد در شرکت کار و صنعت

کاسه نمد کربن یا کاسه نمد استیل کربن گرافیتی

این نوع از کاسه نمد ها عموما در وسایلی همچون کمپرسور هایی استفاده می شوند که توان تحمل فشار ۲۲۰ درجه حرارت و ۲۰۰ بار فشار را در ویژگی های خودشان دارند. این کاسه نمد ها به همراه یک قطعه دیگر با نام بوش استفاده می شوند . گرچه در قطعات لاستیکی ماشین از این نوع کاسه نمد استفاده نمی شود اما در صنعت استفاده بسیار بالایی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.