تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 5:25
کد خبر : 20166

اهدای نخستین نشان سپاس کانون پرورش فکری به فاضل نظری

اهدای نخستین نشان سپاس کانون پرورش فکری به فاضل نظری

نخستین نشان سپاس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته گذشته به فاضل نظری اهدا شد.

به گزارش تیتر داغ؛ اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داد. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

 

نخستین نشان سپاس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فاضل نظری اهدا شد

آیین تکریم از فاضل نظری مدیرعامل سابق و معارفه مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سینما تئاتر کانون در پردیس مرکزی کانون برگزار شد.
بر اساس این خبر در بخشی از این آیین به‌پاس قدردانی از تلاش‌های فاضل نظری به‌عنوان مدیرعامل در مدت بیش‌از سه سال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین نشان سپاس کانون به وی اهدا شد.

فراخوان حضور غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۱ منتشر شد

با توجه به برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و اطلاعیه این نمایشگاه، هفتاد و سومین دوره آن (۲۸ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰- ۲۰ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش حضوری و مجازی، با رعایت الزامات بهداشتی و تدابیر ویژه برگزار خواهد شد و مشارکت در آن تابع مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی هر دو کشور است که با میزان شیوع کرونا متغیر خواهد بود.

بر اساس این فراخوان از تمامی ناشران فعال، تشکل‌های صنفی نشر، نهادها، موسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای ثبت‌نام به‌منظور مشارکت در این رویداد فرهنگی و معرفی کتاب‌های خود (عرضه در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران یا عرضه در بستر تعبیه شده در فضای مجازی توسط نمایشگاه فرانکفورت) دعوت می‌شود.

فراخوان بیست و نهمین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بیست و نهمین دوره این جایزه را با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی در بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌کند.

بیست و نهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) به زبان‌های گوناگون در کشور‌های مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، آثار می‌پذیرد.

بر اساس این فراخوان، از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌شود، یک نسخه از کتاب موردنظر خود را تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ برای شرکت در این دوره جایزه، به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

کتاب «سه چکامه ولائی از ابو تمام طائی» منتشر شد

کتاب «سه چکامه ولائی از ابو تمام طائی» با مقدمه استاد علامه سید محمدرضا حسینی جلالی و استاد شیخ قیس بهجت العطار و تألیف حبیب راثی تهرانی و عذرا یزدی مهر روانه بازار نشر شد.

در این کتاب سه قصیده نایاب از ابوتمام حبیب بن اوس طائی مورد تصحیح و شرح قرار داده شده است. ابوتمام حبیب بن اوس طائی (متوفای ۲۳۱ هجری قمری)، شاعر شیعه عصر عباسی، از بزرگترین شعرای عرب است که آوازه اش در طول قرون و اعصار به همه جا رسیده است. دیوان ابی تمام در کنار کتاب الحماسه وی از نفیس‌ترین تراث ادبی جهان اسلام به شمار می‌رود که تاکنون شروح مختلفی بر آن نوشته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.