تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 4:56
کد خبر : 31030

بازداشت «علی حاتم سلیمان» تکذیب شد

بازداشت «علی حاتم سلیمان» تکذیب شد

علیرغم اینکه شخصیتهای مختلف عراق از دستگاه قضایی بازخواست «علی حاتم سلیمان» از شیوخ اهل تسنن به دلیل دست داشتن در پرونده های امنیتی را خواستار شده اند، اما بازداشت وی تکذیب شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ علیرغم اینکه شخصیت‌های مختلف عراق از دستگاه قضائی بازخواست «علی حاتم سلیمان» از شیوخ اهل تسنن به دلیل دست داشتن در پرونده‌های امنیتی را خواستار شده اند، اما بازداشت وی تکذیب شده است.

بر اساس این گزارش، دفتر علی حاتم سلیمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر بازداشت وی فاقد صحت هستند. این درحالی است که حاتم سلیمان به تازگی به عراق بازگشته است و متهم به نقش آفرینی در پرونده‌های امنیتی و تروریستی است.

پیشتر شماری از شخصیت‌های عراقی به بازگشت سلیمان به بغداد واکنش نشان دادند و خواستار بازخواست وی توسط دستگاه قضائی به عنوان یکی از عناصر تحت تعقیب، شدند. در همین ارتباط، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز سه شنبه پیرامون بازگشت «علی حاتم سلیمان» از رهبران تحت پیگرد اهل سنت به این کشور یک پست توئیتری منتشر کرد.

وی نوشت: قربانیان تروریسم و آسیب دیدگان حق دارند که حقوق خود را از مجرمانی مطالبه کنند که خویشاوندان آنها را به قتل رساندند و باعث وارد شدن ضرر و زیان به آنها شدند. همچنین به کشور و امنیت آن آسیب زدند.

این شخصیت برجسته عراقی در ادامه عنوان کرد: بحث و جدل‌هایی که درباره بازگشت این افراد – که خود را تسلیم کرده اند – مطرح شده است، یک موضوع قضائی است و نباید در خصوص آن بحران ایجاد کرد.

المالکی افزود: ما به دستگاه قضائی خود اطمینان داریم و این دستگاه قضائی است که مسئول محاکمه این افراد طبق اصول قضائی است. پیشتر «جاسم الموسوی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق گفته بود:

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.