تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 - 16:19
کد خبر : 17460

بایدن: مشتاق دیدن عملکرد جمهوری‌خواهان در محاکمه ترامپ هستم

بایدن: مشتاق دیدن عملکرد جمهوری‌خواهان در محاکمه ترامپ هستم

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد مشتاق دیدن رفتار حزب جمهوری‌خواه این کشور در جلسه محاکمه دونالد ترامپ است.

به گزارش تیتر داغ؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای اعلام کرد مشتاق دیدن رفتار حزب جمهوری‌خواه در جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور است.

بایدن در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «مشتاقم ببینم دوستان جمهوری‌خواه من در جلسه محاکمه چه برخوردی خواهند داشت و آیان اقدامی خواهند کرد یا نه.»

بایدن همچنین اعلام کرد قصد ندارد با هیچ‌یک از جمهوری‌خواهان درباره نحوه رأی دادن و عملکردشان در جلسه محاکمه صحبت کند. او پیش‌تر نیز گفته بود محاکمه را دنبال نمی‌کند و قصد انجام اقداماتی مهمتر ازجمله رسیدگی و مدیریت شیوع کرونا در آمریکا را دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا به این سوال که آیا باید ترامپ را به‌دلیل تحریک به خشونت در حمله اخیر به کنگره آمریکا محکوم دانست نیز پاسخی نداد.

اما او به برخی از خبرنگاران گفت ویدئویی که از روز حمله به کنگره پخش خواهد شد اذهان زیادی را درگیر کرده است و بر نظرات بسیاری از افراد تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته، بیشتر جمهوری‌خواهان تمایلی ندارد به سناتوری رأی دهند که ترامپ را در جلسه محاکمه در سنا محکوم کند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از جمهوری‌خواهان نیز گفته‌اند که ترامپ را مقصر حوادث ششم ژانویه در حمله به ساختمان کنگره آمریکا نمی‌دانند.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ازسوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

ترامپ در هفته‌های آخر ریاست جمهوری خود با انتشار پیام‌هایی به ترویج خشونت و ادعا درباره نتایج انتخابات می‌پرداخت و این باعث شد توییتر به این پیام‌ها برچسب بزند و با تداوم این مسئله از سوی ترامپ شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را ده روز پیش از پایان دوره‌اش برای همیشه تعلیق کرد.

همچنین ترامپ در حال حاضر اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است که برای دومین‌بار محاکمه می‌شود و دلیل این محاکمه دوباره نیز رأی اکثریت سنا به محکوم کردن او به «تحریک به شورش» عنوان شده است. تفاوت محاکمه دوم در این است که اکنون ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیست و در محاکمه اول او رئیس‌جمهور بود.

در حال حاضر باید ۶۷ سناتور آمریکایی ترامپ را محکوم بدانند و این در حالتی روی خواهد داد که تمامی دموکرات‌های مجلس سنا و ۱۷ نماینده از جمهوری‌خواهان به این مسئله رأی دهند. چنانچه این اتفاق روی دهد رأی‌گیری دیگری برای ممانعت از ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ انجام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.