تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 8:04
کد خبر : 6030

بررسی واکنش‌های متفاوت به ترور سرلشکر سلیمانی توسط آمریکا

بررسی واکنش‌های متفاوت به ترور سرلشکر سلیمانی توسط آمریکا

در این گزارش به بررسی نظرهای متفاوت کشورها و سلبریتی ها و مسئولین کشوری به خبر شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی توسط آمریکا پرداخته ایم که به شرح ذیل است.

به گزارش تیتر داغ؛ در این گزارش به بررسی نظرهای متفاوت کشورها و سلبریتی ها و مسئولین کشوری به خبر شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی توسط آمریکا پرداخته ایم که به شرح ذیل است.

صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی ، به شهادت رسیدند.

خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران در خبری فوری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای این خبر مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند.

سفارت ایران در عراق اعلام هم کرد: اقدامات برای انتقال پیکر شهید قاسم سلیمانی و همراهانش به ایران در حال انجام است. پیکر شهید قاسم سلیمانی فردا در عراق تشییع می‌شود و پس از برگزاری مراسم تشییع به تهران منتقل خواهد شد.

اسامی شهدای پاسدار همراه سپهبد شهید سلیمانی به این شرح است:

۱-سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا

۲-سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا

۳- سرگرد پاسدار هادی طارمی

۴- سروان پاسدار وحید زمانیان
برخی شایعات مبنی بر حضور و شهادت داماد سردارسلیمانی در حمله تروریستی بامداد امروز امریکاییها نیز تکذیب شد.

مسجدی سفیر ایران در عراق گفته است: برای انتقال پیکرهای شهدا در حمله تروریستی آمریکا به کاروان نیروهای حشد الشعبی که در میان آنها سردار قاسم سلیمانی بوده است آماده‌ایم.

در پی شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعلام سه روز عزای عمومی تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است.

ایشان هم‌چنین با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

هیات دولت سه روز عزای عمومی اعلام کرد ملت ایران اسلامی نیز به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز بعد از برپایی نماز جمعه در سراسر کشور، با حضور در تظاهرات ضد آمریکایی – صهیونیستی، یاد و خاطرۀ آن شهید فقید را گرامی داشته و از مسئولین کشور و دلبستگان جبهه مقاوت انتقام سخت از جلادان آمریکایی – صهیونیستی را خواستار شدند.

مردم عزادار تهرانی هم‌چنین در محکومیت ترور سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

هم‌چنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیت خود تاکید کرد که ملت ایران هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.


بیشتر بخوانید :

بیوگرافی شهید ابومهدی المهندس

نقش سردار سلیمانی در شکستن حلقه تحریم‌های دارویی

گام نهایی: توقف آخرین محدودیت های عملیاتی ایران در برجام

چرا امریکا سپهبد قاسم سلیمانی را ترور کرد؟


آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه هم در پیام تسلیت خود نوشت: امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت سرلشکر سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

شورای عالی امنیت ملی ، وزیر و مدیران ارشد وزارت خارجه هم جلسه فوق العاده برگزار کردند و کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

ساعاتی شورای عالی امنیت ملی در بیانیه خود خاطرنشان کرد: بعد همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون پاک سردار سلیمانی آغشته کردند. این جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد. بدون تردید خط جهاد ومقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه پیدا خواهد کرد و درخت مقاومت هر روز تنومند تر و شکوفاتر خواهد شد. پیروزی از آن مجاهدان این راه مبارک است و آنانکه به این جنایت دل خوش کرده‌اند بدانند که این گونه اقدامات کور و بزدلانه اراده جمهوری اسلامی ایران را در تداوم بدون تنازل سیاست مقاومت فعال قوی تر نموده و تلخکامی آنان را زود و شدید خواهد کرد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه ویژه این کمیسیون به منظور بررسی ابعاد شهادت سرلشکر سلیمانی و پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا خبر داد.

محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در توئیتی به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که باید مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده بگیرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

وی در اظهاراتی دیگر اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همچنین تعدادی از مقامات حشد الشعبی را تروریسم دولتی عنوان کرد.

ظریف هم‌چنین پس از معرفی جانشین سپهبد شهید سلیمانی بر آمادگی وزارت امور خارجه برای تداوم همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده جدید آن همچون گذشته تاکید کرد.

این در حالی است که پنتاگون در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

از سوی دیگر ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا هم در پی دستورش برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی، با بازنشر یکی از اظهارات پیشینش، با هشدار ضمنی نسبت به جنگ ایران با آمریکا، باز هم دعوت به مذاکره را تکرار کرد.

در حالی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری و با وارونه جلوه دادن واقعیت مدعی شد که عراقی‌ها از این اقدام شاد هستند! جوبایدن، سناتور آمریکایی از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

اما امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد تصریح کرد: بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهان‌خوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

واکنش‌های متفاوت کشورها به خبر ترور سرلشکر سلیمانی توسط آمریکا

واکنش روسیه

وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله هوایی ایالات متحده آمریکا در بغداد “گامی ماجراجویانه” است که تنش در منطقه را افزایش خواهد داد.

در این بیانیه ضمن “تسلیت به مردم ایران”، آمده است: «سلیمانی شخصیتی بود که زندگی خود را عطف خدمت به منافع ایران کرده بود. کشته شدن وی در حمله هوایی آمریکا در بغداد را گامی ماجراجویانه ارزیابی می‌کنیم که باعث افزایش تنش موجود در منطقه خواهد شد”.

کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد: “این خبر بسیار تلخ نشان دهنده آن است که درگیری‌های جدیدی میان آمریکایی‌ها و شیعیان عراقی رخ خواهد داد”.

واکنش چین

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود در پکن در واکنش به کشته شدن سرلشکر سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله هوایی آمریکا در بغداد از طرف‌های مربوطه به ویژه واشنگتن خواست خویشتن داری خود را حفظ و از افزایش تنش دوری کنند.

او گفت: «با استفاده از قدرت در روابط بین المللی مخالف هستیم، از تمام طرف‌ها می خواهیم به مصوبات سازمان ملل متحد و اصول روابط بین المللی احترام بگذارند. باید به حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق احترام گذاشت. لازم است صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و خلیج حفظ شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین تصریح کرد که تحولات را از نزدیک پیگیری خواهند کرد.

واکنش لبنان

حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد قصاص از قاتلان سرلشکر سلیمانی مسئولیت مردم مبارز و مقاومت است.

در بیانیه نصرالله همچنین آمده است: “شهادت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون نیروهای حشد شعبی عراق را به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، دولت این کشور و سپاه قدس تسلیت می گویم. من به این شهادت عظیم  غبطه می‌خورم.

واکنش عراق

برهم صالح، رئیس جمهور عراق طی بیانیه ای نسبت به پیامدهای کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در بغداد هشدار داده و مردم را به خویشتنداری فراخواند.

وی همچنین افزود: شهادت سلیمانی و المهندس دو فرمانده که در شکست داعش نقش بزرگی داشته اند، غم انگیز بوده و ما این حملات که فرماندهان رسمی را هدف قرار داده است، محکوم می کنیم. همچنین مردم را به خوشتنداری و اقدامات عاقلانه و اولویت دادن به منافع ملی فرامی خوانیم.

– یک فرمانده حشد الشعبی: پیامد این حمله اخراج آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل است

قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در پی کشته شدن «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» توسط آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت: پیامد این حمله نابودی اسرائیل و اخراج آمریکا از منطقه خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق به همه رزمندگان خود دستور آماده باش داده است.

عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در واکنش به کشته شدن «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» توسط آمریکا٬ این

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به بغداد و کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبیاعلام کرد: “این اقدام و کشته شدن سلیمانی و المهندس شعله جنگی ویرانگرارا در عراق و منطقه روشن می کند”.

وی با بیان اینکه این دو نفر نشانه پیروزی بر داعش بودند، گفت: ‍”ترور فرمانده عراقی که منصب رسمی دارد دشمنی وتجاوزی به دولت و ملت عراق به شمار می رود”.

عبدالمهدی همچنین مجلس عراق را به برگزاری جلسه اضطراری فراخواند.

واکنش قطر

به نقل از CNN، در بیانیه وزارت خارجه قطر نسبت به بیشتر شدن تنش در عراق هشدار داده شده است.

در این بیانیه آمده است: دولت قطر نسبت به بیشتر شدن نشانه های تنش در عراق هشدار می دهد. این اقدام ها ممکن است که منجر به نتایجی شود که عاقبت خوبی ندارند. همه طرف های درگیری را به خویشتن داری و دور کردن عراق و مردم آن و مردم منطقه از خشونت رعب آور و پیامدهای تنش مسلحانه مستقیم و غیر مستقیم دعوت می کنیم همچنانکه به عنوان کشور قطر از جامعه جهانی هم خواستار هستیم که به مسئولیت های خود در قبال منطقه عمل کند.

واکنش افغانستان

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان نیز گفته وجود سردار سلیمانى به عنوان یک عنصر اعتدالگرا براى ایران اسلامى و نهضت جهانى اسلام در مقابله با تروریزم بین المللى و افراط گرایى، القاعده و داعش غنیمت بزرگ بود و شهادت ایشان بدون شک ضایعه جبران ناپذیر است، خداوند او را رحمت کند و در جوار رضوان خودش پذیرا گردد .

امیر محمد اسماعیل خان رهبر جهادی نیز در پی شهادت قاسم سلیمانی گفته سردار شهید در طول دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان، در برابر تهاجمات گوناگون به خصوص اشغال کشور توسط اتحاد شوروی، همواره از مبارزان و مجاهدان کشور ما حمایت به عمل آورده و از بذل هیچ تلاشی دریغ نکرد.

حنیف اتمر مشاور پشین امنیت ملی افغانستان نیز طی بیانیه ای شهادت سردار قسم سلیمانی را تسلیت گفته است.

اتمر تاکید کرد در دوره خدمتش به‌عنوان مشاور امنیت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، همکاری‌های دو دولت در جهت بهبود امنیت و تقویت روند صلح با حمایت جدی شهید سردار سلیمانی گسترش یافت.

حزب اسلامی متحد افغانستان به رهبری وحیدالله سباوون نیز ترور قاسم سلیمانی را محکوم کرده است.

وی به نمایندګی از حزب اسلامی متحد افغانستان شهادت سردار رشید اسلام را به محضر امام خامنه ای و ملت شهید پرور جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

عبدالغنی کاظمی رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان نیز گفته شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی باعث تأسف و تأر ما گردید.

واکنش بریتانیا

راب، وزیر امور خارجه بریتانیا، نیز ضمن دعوت به آرامش از هر دو طرف این ماجرا، تنش بیشتر در منطقه را به ضرر همه دانست؛ او در سخنانش به اقداماتی که سپاه پاسداران قدس توسط سردار سلیمانی در منطقه به وجود می‌آورد اشاره کرد و گفت بریتانیا همواره اقدامات او را شناسایی می‌کرده است.

رهبر حزب کارگر، جرمی کوربین نیز در این باره ابراز نگرانی شدید کرده است. او در سخنانش گفته به طور حتم ” ترور ژنرال ایرانی ” موجب افزایش تنش در منطقه خاورمیانه می‌شود و دولت بریتانیا باید اقدامات خصمانه آمریکا را مهار کند. او به موضوع جنگ هفده سال پیش آمریکا با عراق اشاره کرده که فقط باعث بدبختی و فاجعه در آن کشور شد. در آن زمان تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا، با رئیس جمهوری آمریکا، جورج بوش، در حمله به عراق همکاری کرد.

فرانسه نیز در اولین واکنش، به موضوع از دست رفتن ثبات و صلح نسبی در منطقه خاورمیانه اشاره داشت. برخی از رسانه‌های این کشور نیز احتمال صحبت‌های چند جانبه امانوئل مکرون با همتای آمریکایی خود و حسن روحانی را داده‌اند. چنان‌که که در طول سال گذشته نیز فرانسه سعی داشت نقش میانجی را میان این دو کشور بازی کند. همچنین فرانسه با توجه به تجربه زندانی شدن برخی شهروندانش در ایران، در بیانیه‌ای از شهروندان کشورش – که در ایران یا عراق حضور دارند، خواست تا با احتیاط بیشتری نسبت به قبل رفتار کنند و از عکس‌برداری از مکان‌هایی که مربوط به مراسم‌ این واقعه است، خودداری کنند.

از طرفی دیگر، موضع دیگر کشورهای اروپایی – که همچنین اعضای باقی مانده در برجام هستند، با دقت و هشیاری متفاوتی دنبال می‌شود. به دنبال خروج آمریکا از برجام، دیگر کشورهای امضاکننده برجام همواره کوشیده‌اند تا این توافقنامه را با ایران حفظ کنند. هر چند ایران در سال گذشته، به مرور سعی کرد از میزان تعهدات خود در مورد افزایش میزان غنی سازی اورانیوم بکاهد و برنامه ای را هم برای روند خروج از برجام اعلام کرد، کشورهای اروپایی همواره در تلاش بودند تا برجام به انتها نرسد.

در همین ارتباط هم دونالد تاسک، که تا نوامبر سال پیش ریاست شورای اروپا را بر عهده داشت، با سخنان صریحی به رئیس جمهوری آمریکا تاخت. او در سخنانش اقدامات آمریکا را موجب به خطر انداختن و تنش در اوضاع سیاسی جهان دانست که موجب انحلال کامل برجام خواهد شد.

واکنش سلبریتی ها به خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی

واکنش سلیبریتی ها به شهادت سردار سلیمانی 

بهاره رهنما با انتشار پست اینستاگرامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

بهاره رهنما نوشت:
وطنم ای شکوه پابرجا…
نه از شرق دم میزنم نه از غرب
نه از راست و نه از چپ اما بعنوان یک مادر ایرانی میدانم اگر امثال این قهرمانان نبودند،مرزهای کشورم اکنون،پابرجا نبود ،متاسفم از اینکه برخی از نسل جوان بدون آگاهی و اطلاع سیاسی اظهار نظر می‌کنند ‌ و نمیدانندمعنی معنی تجزیه یک کشور چیست ؟‌ و به چه قیمتی تمام می‌شود
واکنش به شهادت سردار سلیمانی 

واکنش محمدرضا گلزار به شهادت سردار سلیمانی

 

محمدرضا گلزار سوپراستار کشور یک استوری منتشر کرد و شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

واکنش به شهادت سردار سلیمانی 

واکنش بهنوش بختیاری به شهادت سردار سلیمانی

بهنوش بختیاری نوشت:
سرلشکر سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند. .
شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست در راه عقیده رفتن مرد میخواهد…….چه در خیابان چه در جبهه جنگ.
حاج قاسم خجسته باد این افتخار، گوارای وجودت این شهادت و شهامت.
.چه سال بدی شد…..کاش پرپر شدن انسانهای نیک روزگار رو نبینیم…..فرقی ندارد …..جوانهای ماهم که رفتند چنین داغی به دل ما گذاشتند….،
تسلیت و تسلیت

واکنش به شهادت سردار سلیمانی 

لیلا اوتادی با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت:
جهان تسلیت
مرد سیاسی محبوب دلها که پشت میز نبود وبجای حرف در میادین جنگ عمل میکرد،
پروازت مبارک
در زندگی پر افتخار شما همین بس که چهره ی سیاه داعش را از جهان پاک کردی.بخواب سردار خسته بودی که در پروازت هرکسی دست داشت روحش ناآرام و لعن ونفرین تمامی مردم خاورمیانه وجهان بدنبالش

واکنش به شهادت سردار سلیمانی 

 

«احسان علیخانی» در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی نوشت:

سالها او می جنگید و ما خواب بودیم تا اینکه ما خواب بودیم و او شهید شد.

واکنش به شهادت سردار سلیمانی 

 

در متن پیام تسلیت حاتمی کیا آمده است:

“هوالمحبوب
بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.
راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.
یادش جاودانه باد.
سرباز کوچکش، ابراهیم حاتمی‌کیا”

 

برخی از هنرمندان نیز با پیام‌های تاثربار تسلیت گفتند. از جمله مریلا زارعی که نوشت: «زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است (شهید سید مرتضی آوینی)
شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهیدش و اولیا الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر.
رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد کرد.»

پیشتر ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینمای ایران، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، مجید مجیدی کارگردان و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای منتشر کردند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله تروریستی نیرو‌های آمریکایی به فیض شهادت نائل شد.

در پی شهادت سرلشکر سلیمانی ، رهبر معظم انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.