تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1399 - 7:09
کد خبر : 12748

بر سَر رد تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه توافق کردیم

بر سَر رد تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه توافق کردیم

وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه پس از برگزاری نشستی با اعلام اینکه تلاش های آمریکا برای بازگشت خودکار تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را رد می‌کنند، مدعی شدند: به حفظ برجام متعهدیم.

به گزارش تیتر داغ؛ وزرای امور خارجه ۳ کشور آلمان، فرانسه و انگلیس که تروئیکای اروپایی را تشکیل می‌دهند، امروز پنجشنبه نشست مشترکی را در انگلیس برگزار کردند.

براساس این گزارش، پس از پایان این نشست بود که وزارت خارجه آلمان پیامی را در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر منتشر کرد.

وزارت خارجه آلمان در پیام مذکور آورده است که تروئیکای اروپایی بر سَر رد تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن خودکار تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران توافق کردند.

در همین ارتباط، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از طریق ارتباط ویدئویی در نشست مذکور مشارکت داشت، مدعی شد: کشورهای اروپایی به حفظ توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستند.

این مقام اروپایی بدون اشاره به نقض عهدهای متعدد طرف اروپایی و زیر پای گذاشتن چندین باره مفاد برجام، اعلام کرد: اروپایی‌ها از تهران می‌خواهند تا فوراً به اجرای کامل برجام بازگردد!

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی یک‌جانبه، از توافق هسته‌ای موسوم به برجام خارج شد و اکنون در اقدامی غیرقانونی به‌دنبال فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن خودکار تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران است.

این در حالی است که متحدان اروپایی واشنگتن نیز تاکنون جز اتخاذ مواضع شفاهی، هیچ‌گونه تلاش عملی برای اثبات دادن پایبندی خود به برجام انجام نداده‌اند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.