تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 7:34
کد خبر : 33806

بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد که با پایان عملیات اجرایی طرح ساخت و بهره برداری از پایانه زیرزمینی اکباتان، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها فراهم می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ مسعود درستی اظهار داشت: خط ۴ مترو پیش از این صرفاً از خدمات فاز نخست پایانه شهید کلاهدوز بهره مند بود اما با افتتاح پایانه اکباتان که بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور به حساب می آید، روند سرویس دهی به قطارهای این خط و همچنین مسافرگیری واگن ها شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه اکباتان که در ۲ طبقه و با ۷۰هزار مترمربع زیربنا طراحی شده است،از سال ۱۳۸۷شروع و امروز شاهد بهره برداری از فاز نخست آن هستیم.

درستی با اشاره به بخشی از ویژگی های  شاخص پایانه اکباتان گفت: به لحاظ ملاحظات منظر شهری و مداخلات بافت محلی منطقه، احداث پایانه اکباتان به صورت زیرزمینی صورت گرفت تا ضمن رعایت ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای ساکنان این محدوده از شهر ایجاد شود.

به گفته وی، این پایانه با کاربری های اداری وخدمات فنی- مهندسی، ظرفیت پذیرش ۲۱ رام را دارا بوده و ۹خط ریلی آن دارای جایگاه تعمیرات دوره ای و سرویس قطارها است و اجرای بارانداز، جرثقیل دروازه ای و سیستم هوای فشرده از دیگر خصوصیات پایانه اکباتان به شمار می آید.

منبع: شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.