تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 12:59
کد خبر : 25454

بستنی ماچا با شیر نارگیل

بستنی ماچا با شیر نارگیل

اگر حساسیت به لبنیات دارید یا وگان هستید و یا به هر دلیل دیگر نمی خواهید یا نمی توانید شیر و لبنیات مصرف کنید ولی همچنان مایل هستید تا مزه بستنی را بچشید با ما همراه باشید. بستنی ماچا، یک بستنی ساده و خوشمزه است که با کمک موز، شیرنارگیل، وانیل و ماچا تهبه می

اگر حساسیت به لبنیات دارید یا وگان هستید و یا به هر دلیل دیگر نمی خواهید یا نمی توانید شیر و لبنیات مصرف کنید ولی همچنان مایل هستید تا مزه بستنی را بچشید با ما همراه باشید.

بستنی ماچا، یک بستنی ساده و خوشمزه است که با کمک موز، شیرنارگیل، وانیل و ماچا تهبه می شود. در بین مواد اولیه ممکن است با ماچا کمتر آشنا باشید. برای همین توضیح کوتاهی در مورد ماچا می دهیم. ماچا در واقع همان چای سبز است که با تفاوتهایی در پرورشش باعث می شوند تا کلروفیل بیشتر و در نتیجه آنتی اکسیدان های فراوان در برگ سبز این گیاه ایجاد شود. تفاوت دیگر ماچا با چای سبز این است که به صورت پودر تهیه می شود. پودر بودن ماچا باعث می شود که نه تنها به عنوان چایی مورد استفاده قرار بگیرد بلکه می تواند طعم دهنده و ادویه دسرها و شیرینی های متفاوت شود. یکی از آنها همین بستنی خوشمزه است. به این ترتیب می توان طعم ماچا را به بسیاری از دسرها و شیرینی ها اضافه کرد و غیر از طعم و رنگ خاصش لذت برد، از خواص فراوان چای سبز ماچا برای تندرستی نیز استفاده کرد.

به هر حال برگردیم به دستور تهیه بستنی خودمان!

برای تهیه بستنی ماچا، کافی است تا موزها را حلقه حلقه کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. پس از آن شیرنارگیل و نشاسته ذرت و وانیل و اگر مایل بودید شیرین کننده را در یک شیرجوش می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و به هم می زنیم تا جوش بیاید. پس از این کار کافی است که در یک مخلوط ساز مواد داخل شیرجوش را به همراه موز و ماچا مخلوط کنیم تا مایع یک دستی به دست بیاید. حالا می توانیم این مایع را در قالب بستنی بریزیم و با قرار دادن آن در فریزر و یخ بستنش می توانیم از بستنی خود لذت ببریم.

بستنی ساده و راحتی است نه؟ خوشمزه هم هست! مقوی هم هست! بدون چربی و شکر و با شیرینی طبیعی موز! تازه ماچا هم دارد که سرشار از آنتی اکسیدان است و خوردنش انرژی زا است و کاهش دهنده وزن! دیگر چه می خواهید؟

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.