تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 6:49
کد خبر : 90056

بن بست دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بسکتبال پیش از انتخابی جام جهانی

بن بست دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بسکتبال پیش از انتخابی جام جهانی

در فاصله بیست روز مانده به برگزاری نخستین دیدار تیم ملی بسکتبال در انتخابی جام جهانی، آخرین رایزنی های انجام شده برای دیدار تدارکاتی با تیم های خارجی هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش تیتر داغ؛ اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی از روز شنبه در تالار بسکتبال آزادی آغاز شد تا اردونشینان در مهلت ۲۰ روزه خود را برای دو دیدار مهم و تعیین کننده مقابل چین و استرالیا آماده کنند.

این در حالی است که آخرین رایزنی های انجام شده برای برگزاری یک یا چند دیدار تدارکاتی مقابل تیم های خارجی در جریان اردوی آماده سازی پیش رو هنوز به نتیجه نرسیده است.

ترکیه آخرین گزینه مورد نظر برای مهیا شدن دیدار تدارکاتی بود. رایزنی های انجام شده تا در صورت امکان تیم ملی بسکتبال کشورمان بتواند طی سفر به ترکیه با تیم های ملی یا باشگاهی این کشور دیدارهایی داشته باشد اما تا به امروز پاسخی در این زمینه دریافت نشده آنگونه که امیدواری را نسبت به مهیا شدن این دیدارها ایجاد کند.

پیش از این هم پاسخ مذاکرات انجام شده با نیوزلند، لبنان و قطر برای انجام دیدار تدارکاتی با آنها بی نتیجه مانده بود.

بنابراین با توجه به فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، احتمالا دیدار با تیم های داخلی جایگزین دیدارهای تدارکاتی خارجی خواهد شد.

طبق آنچه پیش از این سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی هم به آن اشاره کرده بود، پیشنهادی مطرح شده مبنی بر اینکه گلچینی از بازیکنان داخلی حاضر در لیگ در قالب سه تیم و با هدایت سه مربی به عنوان حریف تدارکاتی مقابل اردونشینان تیم ملی قرار بگیرند. حتی به کارگیری ۶ بازیکن خارجی شاغل در لیگ برتر در این برنامه مدنظر است.

البته که اجرایی شدن چنین برنامه ای نیازمند همکاری همه جانبه تمام باشگاه های لیگ برتری است. باشگاه هایی که بهترینِ آنها در اردوی تیم ملی هستند اما شرایط اینگونه ایجاب کرده که دیگر نفرات شان برای حریف تدارکاتی همین اردونشینان گزینه شوند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.