تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 6:22
کد خبر : 25365

بهره‌برداری همزمان از ۲ ورودی جدید ایستگاه‌های مترو در آبان ماه

بهره‌برداری همزمان از ۲ ورودی جدید ایستگاه‌های مترو در آبان ماه

تاکنون ۱۶ ایستگاه از خط ۷ متروی تهران به بهره‌برداری رسیده و ایستگاه هفدهم که بزودی افتتاح می‌شود، ایستگاه توحید در تقاطع خطوط ۴ و ۷ است.

به گزارش تیتر داغ: خط ۷ مترو تهران با افتتاح ۶ ایستگاه دیگر به طور کامل در اختیار شهروندان صبور پایتخت قرار می‌گیرد. از ۲۲ ایستگاهی که برای این خط در نظر گرفته شده است تاکنون ۱۶ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و ایستگاه هفدهم که بزودی افتتاح می‌شود، ایستگاه توحید در تقاطع خطوط ۴ و ۷ است.

در کنار بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در این خط از شبکه مترو تهران، تکمیل ورودی‌های جدید سایر ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری خط ۷ نیز مد نظر قرار داشته و اینک موعد افتتاح دو ورودی جدید فرارسیده تا شرایط دسترسی به دو ایستگاه پرتردد دیگر تسهیل شود.

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: ایستگاه مهدیه بین ایستگاه‌های میدان محمدیه و هلال احمر در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه ۱۱ واقع شده است. ایستگاه مهدیه یک ایستگاه تبادلی بین خطوط ۳ و ۷ بوده و از جمله ایستگاه‌های پرمسافر و مهم خط ۷ به‌شمار می‌آید.

وی افزود: ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه که ورودی مشترک با خط ۳ مترو محسوب می‌شود، ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید. حدود ۲ سال بعد یعنی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ اولین ورودی مستقل این ایستگاه در خط ۷ با عنوان ورودی جنوب غربی افتتاح شد و حالا دومین ورودی مستقل ایستگاه مذکور که به ورودی شمال غربی موسوم است، تکمیل شده است.

این مقام مسئول مطرح کرد: ورودی جدید در مجاورت میدان رازی، بیمارستان پارسا و همچنین خط راه‌آهن تهران قرار داشته و دسترسی شهروندان به مجتمع مهدیه تهران جهت شرکت در مراسم و مناسبت‌های مذهبی را آسان تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: ایستگاه مترو رودکی نیز در محدوده تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است. همجواری با خیابان‌های اسکندری، رودکی و کمالی خود گویای آن است که ساکنان منطقه‌ای پرجمعیت از این ایستگاه استفاده میکنند. قرار گرفتن ایستگاه در مرز محدوده طرح آلودگی هوا، امکان استفاده شهروندان از شبکه مترو برای تردد بی دردسر در داخل محدوده طرح ترافیک را مهیا ساخته است.

وی یادآور شد: پیش از این و در سال ۱۳۹۷ ورودی غربی ایستگاه رودکی در حاشیه غربی بزرگراه شهید نواب صفوی که به محدوده منطقه ۱۰ مربوط می‌شود، به بهره‌برداری رسیده بود. ورودی شرقی ایستگاه مذکور که در حاشیه شرقی بزرگراه شهید نواب صفوی و در تقاطع پل خیابان امام خمینی (ره) با این بزرگراه قرار دارد، نقش یک ایستگاه مستقل در منطقه ۱۱ را ایفاء می‌کند. در واقع بزرگراه شهید نواب صفوی بین ورودی‌های شرقی و غربی ایستگاه رودکی واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.