تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 - 5:33
کد خبر : 30735

تامین امنیت غذایی کشورهای منطقه با افزایش یارانه کشت گندم

تامین امنیت غذایی کشورهای منطقه با افزایش یارانه کشت گندم

عدم پیش بینی پذیر بودن پایان جنگ روسیه و اوکراین موجب شده است تا کشور های منطقه دنبال اتخاذ سیاست های جدید برای امنیت غذایی خود باشند.

به گزارش تیتر داغ؛ روند جنگ بین روسیه و اوکراین به گونه‌ای است که هنوز کارشناسان اقتصاد سیاسی هیچ پیش بینی برای آینده این جنگ ندارند و به همین دلیل کشورهای منطقه که بزرگترین واردکننده غلات از روسیه و اوکراین هستند سعی دارند تا ذخایر خود را در حد مطلوبی حفظ کنند.

برخی از کشورهای منطقه که رابطه خوبی با آمریکا دارند توانسته‌اند اقدام به واردات گندم کرده و ذخایر استرتژیک خود را در بهترین حالت نگه دارند. عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر در مصاحبه‌ای که شامگاه شنبه از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، گفت که الجزایر به اندازه کافی ذخایر گندم برای هشت ماه دارد.

تبون گفت: الجزایر در حال حاضر ذخایر کافی برای ۸ ماه دارد و ما در آستانه برداشت گندم در جنوب هستیم که این مسئله می‌تواند به بهبود هرچه بیشتر ذخایر گندم این کشور کمک کند.

الجزایر حدود ۱۲۰۰۰۰ تن گندم آسیاب با منشأ اختیاری را در یک مناقصه بین المللی در ۱۳ آوریل خریداری کرد.

همچنین مقامات مصری نیز اخیراً در گفت وگو با رسانه‌های این کشور اعلام کرده‌اند قیمت خرید گندم از کشاورزان را بالا برده تا کشاورزان به دنبال افزایش تولید گندم در کشور باشند به همین دلیل از ابتدای آغاز فصل برداشت تا کنون ورود انبارهای گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته روزانه ۸۰ تن بیشتر شده است.

پیامدهای رویدادهای بین‌المللی مستلزم اهمیت همبستگی کشاورزان با دولت برای افزایش میزان عرضه گندم محلی برای فصل جاری است، زیرا این یکی از محصولات استراتژیک مهم برای تأمین نیازهای بازار داخلی است.

مسئولان این کشور اعلام کردند به منظور تشویق کشاورزان برای کشت گندم مبالغ یارانه کشت این محصول را بالا برده‌اند و به طور میانگین ۶۵ پوند به کشاورزان یارانه بیشتری پرداخت کرده‌اند تا علاقه کشاورزان به کشت غلات به خصوص گندم افزایش یابد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.