تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1399 - 5:14
کد خبر : 11477

تاکتیک سکوت حزب‌الله در جنگ روانی علیه تل‌آویو جواب داد

تاکتیک سکوت حزب‌الله در جنگ روانی علیه تل‌آویو جواب داد

روزنامه رای الیوم در مطلبی با اشاره به داستان ساختگی اخیر رژیم صهیونیستی، تاکتیک سکوت حزب‌الله را عامل قرار گرفتن این رژیم در شرایط بحرانی دانست.

به گزارش تیتر داغ؛ روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی در تاریخ بیست و هفتم ماه ژوئیه شاهد وضعی از آشوب و سردرگمی درباره درگیری ادعایی میان نظامیان اشغالگر و یک یگان خیالی از نیرو‌های حزب‌الله در مزارع شبعا بود. ابتدا بنیامین نتانیاهو گفت که «یک اتفاق پیچیده» در مناطق مرزی شمال اسرائیل رخ داده است. به دنبال آن سخنان ضد و نقیضی از دشمن صهیونیست و در رسانه‌های آن مطرح شد. این رسانه‌ها خبر‌ها را از منابع نظامی اسرائیلی دریافت می‌کردند.

نتانیاهو احتمالا با این نمایش ساختگی می‌خواست یک موفقیت و دستاورد دروغین و خیالی برای گمراه کردن افکار عمومی جامعه اسرائیل به دست آورد. نتانیاهو قصد داشت با مطرح کردن رویارویی و درگیری نیرو‌های اسرائیلی با حزب‌الله و به طور کلی با محور مقاومت، افکار عمومی شهوندان اسرائیل را از بحران داخلی شامل برخورد دستگاه قضایی با پرونده فساد وی، تظاهرات روزانه مردم اسرائیل مقابل خانه وی که خواهان استعفای او هستند و نیز ناتوانی و شکست دولت وی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، منحرف کند. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در اسرائیل و ناتوانی دولت در مهار کردن آن، باعث افزایش بحران اقتصادی و رشد بالای میزان بیکاری در سرزمین‌های اشغالی شده که نارضایتی مردم را از عملکرد کابینه به دنبال داشته است.

داستان ساختگی نتانیاهو میزان آسیب‌پذیری و شکنندگی ارتش رژیم صهیونیستی را آشکار کرد

این اتفاق ساختگی میزان آسیب‌پذیری و شکنندگی ارتش دشمن، سردرگمی آن و میزان ناتوانی و ضعف آمادگی نتانیاهو را به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشکار کرد، زیرا وی جلسه هیئت دولت را ناتمام گذاشت و به اعضای کابینه گفت که اتفاق بزرگ و پیچیده‌ای در شمال اسرائیل رخ می‌دهد و برای بررسی و رایزنی این موضوع می‌خواهد با کابینه امنیتی جلسه بگذارد.

نتانیاهو برای کامل کردن این نمایش ساختگی، به همراه بنی گانتس، وزیر جنگ، و بقیه اعضای کابینه (امنیتی) برای بررسی و پیگیری شرایط ادعایی خطرناک در شمال اسرائیل جلسه‌ای در اتاق عملیات در زیر زمین (ساختمان کابینه) تشکیل دادند. در همین حال و در جریان برگزاری جلسه، نتانیاهو تمایل داشت خبر‌ها و جزئیات نمایش شمال، به رسانه‌ها که در دام نتانیاهو افتاده بودند، درز کند تا از این طریق توجه مردم را به تلاش بیهوده، مایوسانه، نخ نما و فرار به جلوی خود جلب کند.

نتانیاهو و وزیر جنگ وی برای هر چه بیشتر حاد نشان دادن این اتفاق ساختگی، از اعزام نیرو‌های بیشتر به مناطق شمال اسرائیل خبر دادند و از نظامیان خواستند خود را مخفی کنند و در معرض دید قرار ندهند تا به آسانی در کمین جنگجویان و تک‌تیرانداز‌های حزب‌الله قرار نگیرند. نتانیاهو همچنین از شهرک‌نشینان در شمال (سرزمین‌های اشغالی) خواست در خانه‌های خود بمانند.

تناقض‌گویی درباره حوادث ساختگی مرزی، ارتش رژیم صهیونیستی را مورد تمسخر قرار داد

اما میزان تناقض‌گویی در سخنان نتانیاهو و رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل درباره مسایل مربوط به اتفاق ادعایی در شمال باعث شد این ارتش مورد تمسخر ناظران نظامی و سیاسی قرار گیرد و خیلی زود واقعیت این اتفاق ساختگی فاش شود.

دشمن صهیونیست ابتدا اعلام کرد گروهی از حزب‌الله وارد مزارع شبعا شده و اقدام به شلیک موشک کورنیت به طرف یک تانک اسرائیلی از نوع مرکاوا در فاصله پانصد متری کرده است، هرچند پس از چند ساعت اعلام شد که ارتش اسرائیل توانسته است اعضای گروه حزب‌الله را هدف قرار دهد و از پای درآورد. در ادامه و پس از چند ساعت، داستان عوض و اعلام شد یگان مقاومت، هیچ خودروی نظامی ارتش اسرائیل را منهدم نکرده است. ارتش اسرائیل در ادامه از روایت خود درباره هدف قرار گرفتن یگان مقاومت عقب‌نشینی و اعلام کرد نیرو‌های حزب‌الله از مزارع شبعا عقب‌نشینی کردند و هیچ یک از آنان کشته نشدند.

به فرض اینکه این حادثه واقعی باشد، نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش اسرائیل که این نمایش را اجرا می‌کردند، فراموش کردند که این گونه تناقض‌گویی‌ها و سردرگمی‌ها در بیان ماجرا، رسوایی برای دولت اشغالگر و ناکامی و شکست وحشتناک برای دستگاه اطلاعات نظامی آن است که نتوانست این عملیات ادعایی را رصد کند. این اتفاق در همین حال نشان دهنده شکست دستگاه‌های ردیاب و تجهیزات الکترونیکی اسرائیل مستقر در خط (مرزی) آبی بین جنوب لبنان و فلسطین اشغالی و نیز شکستی برای پهپاد‌های اسرائیلی است که به طور مستمر در آسمان لبنان پرواز می‌کنند.

ارتش اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد

مسئله سوم این که این اتفاق نشان می‌هد که سیستم فرماندهی و کنترل (نظارت) ارتش اسرائیل، در خواب عمیقی بوده و این بدان معناست که ارتش اسرائیل که خود را قوی‌ترین ارتش‌های خاورمیانه می‌داند و با وجود اینکه توانمندی تسلیحاتی عالی در اختیار دارد، در موضع ضعف است.

بر این اساس رژیم صهیونیستی در شرایط آشتفگی و سردرگمی بی سابقه‌ای قرار گرفته است. ترس و وحشت ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان را در شمال اسرائیل فرا گرفته و این درحالی است که یکی از ماموریت‌های اصلی ارتش بالا بردن روحیه شهرک‌نشینان است.

حزب‌الله نتانیاهو را در  مخمصه‌ای بی‌سابقه‌ای قرار داد

در همین حال تاکتیک حزب‌الله یعنی سکوت در چارچوب جنگ روانی جواب داده است. با توجه به تحولات مختلف در داستان‌سرایی اسرائیل که با آشفتگی و تناقض‌گویی همراه بود، رهبری حزب‌الله در سکوت کامل نظاره‌گر اظهارات و بیانیه‌های دشمن بود و گویی حسن نصرالله، سید مقاومت، به همراه سایر فرماندهان حزب‌الله در حالی که شاهد تیراندازی ارتش دشمن به طرف «ارواح ترس» بودند، به آنان می‌خندیدند و آنان را مورد تمسخر قرار می‌دادند.

حزب‌الله همچنان تاکتیک سکوت را درپیش گرفته است. این تاکتیک کابینه اسرائیل و ریاست ستاد ارتش آن را بیشتر تحریک کرده است که به حماقت تناقض‌گویی خود ادامه بدهد. پس از آن حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای ضربه سنگینی به دشمن در چارچوب جنگ روانی وارد کرد و کابینه اشغالگر و نتانیاهو را در یک سردرگمی و مخمصه بی سابقه‌ای قرار داد، آنان را در مقابل شهروندان اسرائیل رسوا و وی را درگیر بحران‌ها و رسوایی‌هایی جدیدی کرد.

حزب‌الله در بیانیه خود ورود یگان‌های مقاومت را به داخل فلسطین اشغالی و درگیری با نظامیان اسرائیلی در مزارع شبعا تکذیب کرد. حزب‌الله در بیانیه خود به رعب و وحشت ارتش اشغالگر و شهرک نشینان در اطراف مرز‌های لبنان، آماده باش کامل و نیز نگرانی شدید ارتش اسرائیل از واکنش مقاومت در برابر شهادت علی کامل محسن (از رزمندگان حزب‌الله در سوریه) و نیز ناتوانی کامل دشمن در آگاهی و شناخت از اهداف و برنامه‌های مقاوت اشاره کرد. همه این عوامل باعث شد تا دشمن در شرایط بحرانی میدانی و رسانه‌ای قرار گیرد.

همزمان مصاحبه شیخ نعیم قاسم معاون، دبیرکل حزب الله لبنان، با شبکه المیادین قبل از اتفاق ساختگی اسرائیل در مرز‌های شمالی، باعث افزایش نگرانی و سردرگمی و آشفتگی دشمن شد. وی در این مصاحبه گفت: آنچه در سوریه رخ داد، تجاوز دشمن است که به شهادت «علی کامل محسن»، از اعضای حزب‌الله، منجر شد هرچند درمورد جزئیات پاسخ حزب‌الله به این اقدام اسرائیل در روز‌های آینده جوابی ندارد.

حزب‌الله توانست معادله بازدارندگی را تثبیت کند

رای الیوم در ادامه نوشت: حزب‌الله از طریق مدیریت درگیری با دشمن صهیونیست و از طریق تاکتیک‌های جنگ روانی با اتکا با توانمندی‌های تسلیحاتی عظیم محور مقاومت توانست معادله بازدارندگی و قوانین درگیری با دشمن صهیونیست را تثبیت کند، معادله‌ای که دشمن با استناد به اراده، تصمیم، اعتقاد و باور مقاومت، نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و بر این اساس دشمن قدرت تجاوز و تعرض به لبنان و چاه‌های نفت و گاز آن را در آب‌های منطقه‌های لبنان ندارد.

لبنان با ریاست جمهوری میشل عون، نخست وزیری حسان دیاب و ریاست پارلمانی نبیه بری که همگی موضع موافق با حزب‌الله دارند، موجب تقویت معادله بازدارندگی و قواعد درگیری شده است.

در همین حال بازتاب آشفتگی و سردرگمی کابینه اسرائیل در داخل و نیز بر همپیمانان آن قابل توجه است از جمله:

  1. از دیدگاه توده شهروندان اسرائیل، رژیم صهیونیستی در عمل و نه در گفتار, «سست‌تر از خانه عنکبوت شده است» به ویژه از دیدگاه نسل جدید در اسرائیل که پس از عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از جنوب لبنان در ماه مه سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند.
  2. رژیم صهیونیستی در سطح سیاسی و نظامی مورد تمسخر و تحقیر فرماندهان و ژنرال‌های بازنشسته و رسانه‌ها و وزرای سابق اسرائیلی قرار گرفت به ویژه پس از اینکه از طرف محافل نزدیک به دولت دشمن صهیونیست اعلام شد که حوادث شمال نتیجه تشخیص نادرست درباره ورود گروهی از نیرو‌های حزب الله به مزارع شبعا بوده است.

منبع: جوان

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.