تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 7:29
کد خبر : 8135

تب‌سنجی از مسافران در ۱۸ پست بازرسی هلال‌احمر زنجان

تب‌سنجی از مسافران در ۱۸ پست بازرسی هلال‌احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طی ۱۴ روز اخیر ۲۵ هزار و ۹۷۶ نفر علیه بیماری کرونا در ۱۸ پست بازرسی سلامت هلال‌احمر تب‌سنجی شدند.

به گزارش تیترداغ ؛شهرام میرزایی صبح امروز (۵ فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تب‌سنجی و غربال‌گری در مبادی ورودی و خروجی استان علیه ویروس کرونا توسط ۳۴۲ نفر از داوطلبان و ۹۵ پرسنل هلال‌احمر انجام شده است.

وی با بیان‌این‌که از ۲۵ هزار و ۹۷۶ نفری که تب‌سنجی شده‌اند، ۲۵ هزار و ۷۷۵ نفر سالم و بدون علائم کرونا تشخیص داده شدند، گفت: ۲۰۱ نفر نیز مشکوک به بیماری ویروس کرونا بوده‌اند که از این تعداد ۱۸۴ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

میرزایی ادامه داد: اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ۱۸ پست بازرسی، سلامت افراد را به روش تب‌سنجی کنترل می‌کنند و قبل از این عملیات نیز آموزش‌های مورد نیاز به آن‌ها ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان یادآور شد: این تیم‌ها از ۱۹ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین امسال توانستند سرنشینان ۹۸۴۶ خودرو را در ۱۸ پست بازرسی سلامت تب‌سنجی کنند.

میرزایی اضافه کرد: در پست‌های غربال‌گری سلامت، ۱۷ دستگاه خودور اعم از آمبولانس کمک‌دار سبک و سواری فعال است.

وی بیان کرد: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاها است و جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز همه توان، تجهیزات و نیروها را به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس به کار بسته و شبانه‌روز در تلاش است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود به منظور ریشه‌کنی ویروس کرونا در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهرها حتی جاده‌ها خودداری کنند.

منبع ؛ ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.