تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 - 5:23
کد خبر : 22327

تحریم‌های آمریکا عامل وخیم‌تر شدن بحران در سوریه است

تحریم‌های آمریکا عامل وخیم‌تر شدن بحران در سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: تحریم‌های غیرقانونی و خفقان آور آمریکا باعث تشدید بحران در سوریه می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه در مسکو با اشاره به وخامت بحران اقتصادی و اجتماعی در سوریه گفت: تحریم‌های غیرقانونی و خفقان آور آمریکا و اقدامات مشابه اتحادیه اروپایی ضد دمشق به شدت گرفتن بحران در این کشور دامن می‌زند.

لاوروف در ادامه گفت: «وخامت بحران اقتصادی و اجتماعی در سوریه واقعیتی است که وجود دارد. البته این بحران ریشه در جنگ و درگیری دارد که بخش بسیار گسترده‌ای از قلمرو سرزمینی سوریه را ویران کرده است. اما تحریم‌های غیرقانونی و خفقان آور آمریکا موسوم به قانون سزار و بسیاری از اقدامات مشابه اتحادیه اروپا هم به بحران در سوریه دامن می‌زند. اعضای جامعه‌ بین‌المللی که می‌خواهند به حل و فصل این بحران کمک کنند و همه‌ جنبه‌های قطعنامه‌ ۲۲۵۴ شورای امنیت را محقق سازند باید گردهم بیایند و اگر برای درست اجرا کردن قطعنامه پیشنهادی دارند، ارائه نمایند؛ لذا هر چارچوب یا قالبی ارائه شود از دیدگاه ما ارزش افزوده به شمار می‌آید.»

واقع امر این است که تنها راهکار موثر در مناسبات بین المللی و عرصه دیپلماتیک از دید دولتمردان آمریکایی بویژه در دولت کنونی استفاده از ابزار تحریم است. سران آمریکا در سال‌های اخیر به طرز بیمارگونه‌ای از این ابزار استفاده کرده‌اند تا به زعم خود کشور‌ها و ملت‌هایی را که در راستای منافع آمریکا حرکت نمی‌کنند، تنبیه کنند. افراط در این سیاست با وجود دشواری‌هایی که برای کشور‌ها و ملت‌های هدف تحریم ایجاد می‌کند، به مرور زمان کارآمدی خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.