تاریخ انتشار : جمعه 26 دی 1399 - 6:54
کد خبر : 16627

تحلیل مشاور قالیباف درباره حرف‌های وزیر خارجه عربستان

تحلیل مشاور قالیباف درباره حرف‌های وزیر خارجه عربستان

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی علیه ایران گفت: ریاض را به رفتار سازنده و دوستی با همسایگان و منطقه فرامی‌خوانیم.

به گزارش تیتر داغ؛ حسین امیرعبداللهیان حرف های آشفته وزیر خارجه عربستان سعودی و اتهام بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران را تکراری و کسل کننده خواند.

وی افزود: ریاض باید به جنگ علیه مردم مظلوم یمن و کشتار زنان ‌و کودکان یمنی پایان دهد.

معاون سابق وزارت امورخارجه یادآور شد: حمایت آشکار و پنهان ریاض از تروریسم تکفیری و داعش در منطقه، بر همگان بویژه مردم عراق و سوریه در این سالها به روشنی اثبات شده است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: متاسفانه حاکمان سعودی اکنون به جاده صاف کن طرح‌های بی‌ثبات کننده رژیم تروریستی و جعلی اسراییل در منطقه مبدل شده و در مقابل کشورهای مسلمان منطقه رفتاری غیر سازنده دارند.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل اضافه کرد: ریاض را به رفتار سازنده و دوستی با همسایگان و منطقه فرامی‌خوانیم. حاکمان عربستان بهتر است سیاست جنگ‌افروزی، پرورش تروریسم و همراهی علیه تحریم ملت‌ها را متوقف کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌تردید به نفع ریاض است که به همسایگان و اهالی منطقه و جمهوری اسلامی ایران که سازنده ترین نقش را در کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه‌ای ‌و جهانی دارد، اعتماد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.