تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 9:35
کد خبر : 31261

تشریح زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در غرب هرمزگان

تشریح زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در غرب هرمزگان

سازمان بنادر و دریانوردی، فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر غرب هرمزگان را اعلام کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ سازمان بنادر و دریانوردی، فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر غرب هرمزگان را اعلام کرد.

براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، این فرصت ها شامل احداث ترمینال کانتینر یخچالی، ساخت اسکله و رمپ، مکانیزه کردن پایانه مواد معدنی، ساخت آب شیرین کن، ساخت جاده اختصاصی بندر، ساخت اسکله مارینا برای ورزش های آبی و خدمات رسانی به شناورهای عبوری است.

با توجه به اینکه بنادر غرب هرمزگان نقش اصلی در ترانزیت خودرو در کشور دارد و تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد خودروهای سبک و سنگین را بر عهده دارد برای ارتقای خدمات بندری به صاحبان کالا، این سازمان آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران در ساخت پارکینگ طبقاتی در زمین یک هکتاری با ظرفیت ۲ هزار دستگاه است.

با توجه به نزدیکی معادن به بنادر غرب هرمزگان و صادرات بیش از ۹۶۶ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی در سال ۱۴۰۰، با اجرای طرح مکانیزه شدن پایانه مواد معدنی و ایجاد بسترهای جدید امکان ارتقا به بیش از یک میلیون تن در سال وجود دارد و قاعدتا این امر زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی در بنادر غرب هرمزگان را تقویت می کند.

مطالعات ساخت جاده اختصاصی بندر و اخذ عوارض ۲۰ ساله در راستای نقش مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی و تعامل شهر و بندر به منظور ارتقاء کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه شهری و افزایش سطح خدمت دهی در دستور کار است.

با توجه به تردد بیش از ۱۳ هزار فروند شناور در سال ۹۸ به بنادر غرب هرمزگان و با در نظر گرفتن مجاورت این بندر به کریدور بین المللی تردد کشتی های اقیانوس پیما و همچنین خدمات رسانی به شناورهای متردد بین سکوهای نفتی و گازی در محدوده غرب هرمزگان می توان ظرفیت مناسب سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کرد.

احداث اسکله مارینا برای ورزش های آبی و منطقه گردشگری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین جذب گردشگران در زمینه گردشگری دریایی از دیگر طرح های پیش رو در بنادر غرب هرمزگان است.

گسترش گردشگری دریایی، حمل و نقل و راه اندازی اسکله تفریحی و گردشگری در بنادر غرب هرمزگان نه تنها به عنوان فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل و ایجاد شغل در این منطقه دارای اهمیت و پتانسیل با سابقه تاریخی است بلکه با جذب گردشگران و تقویت گردشگری دریایی در بنادر غرب هرمزگان می توان به رشد و توسعه اقتصادی دست یافت.

بنادر غرب هرمزگان آماده هرگونه همکاری برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه خدمات رسانی به سرمایه گذاران است زیرا افزایش سرمایه گذاری در این بنادر، افزایش امکانات و زیر ساخت های بندری، تولید سرمایه و ایجاد اشتغال بیشتر را برای شهرستان بدنبال خواهد داشت.

انجام لایروبی در بنادر شیو و خمیر و همچنین، تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در این بنادر، زمینه ساز تحولی چشمگیر در بحث رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد شد که همین امر علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.