تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 11:23
کد خبر : 2988

تعیین نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار

تعیین نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار

عضو کمیسیون برنامه مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه شرکت‌های دولتی، فروش ۸۷۰هزار بشکه نفت در سال۹۹ درج شده است گفت: نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار و افزایش حقوق ۱۵ درصدی از دیگر جزئیات این لایحه است.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره بودجه شرکت‌های دولتی که اخیرا از سوی دولت به این کمیسیون ارسال شده است، گفت: شکل و ساختار اصلاح بودجه‌ای که مدنظر خیلی از نمایندگان مجلس است اقدام خیلی زیادی صورت نگرفته باشد ولی نسبت به سنوات گذشته از پشتوانه بسیار قابل ملاحظه و مستندی برخوردار است.

وی افزود: لایحه بودجه شرکت‌های دولتی که دولت آن را به مجلس ارائه کرده است مطابق با پیوست شماره ۳ هر سال بودجه است. ضمن اینکه برای آنکه مجلس بتواند اعداد و ارقام را راست آزمایی کند اطلاعات بسیار دقیق و روشنی را ارائه کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: کل صورت‌های مالی تائید شده سازمان حسابرسی همه شرکت‌ها همراه لایحه بودجه شرکت‌های دولتی آمده است. ضمن اینکه عملکرد سال۹۷ این شرکت‌ها به صورت کامل درج شده است.

حسینی خاطرنشان کرد:‌ عملکرد ۶ ماهه اول سال ۹۸ در لایحه مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی وجود دارد. همچنین گزارشی از ارزیابی کل شرکت‌ها و اسامی تمامی اعضای هیأت مدیره و تعداد کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی و شرکتی آمده است که در مجموع بین ۶ تا ۷ هزار اسناد پشتیبان این لایحه به این کمیسیون ارسال شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و جلسه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین دیوان محاسبات گذاشته‌ایم قرار شده است که فرم‌های پنجگانه دیوان محاسبات تهیه شده و به سراسر کشور ارسال شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات هم اکنون درباره بررسی روند صعودی و یا شرکت‌های درآمد، هزینه و یا حتی میزان تسهیلات و بازپرداخت تسهیلات و موارد مهمی که در حوزه شرکت‌ها وجود دارد مانند اقلام دو بار منظور شده در آن جلسه مطرح شده است.

حسینی گفت: مفروضات بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه‌ای که دولت ارسال کرده است به ویژه در حوزه‌های نفت کاملا مشخص است به طوری که دولت بنا دارد برای سال آینده ۵۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۵۰ دلار بفروشد ضمن اینکه قیمت ارزی که دولت برای سال آینده در نظر گرفته، ۱۱ هزار تومان است. که هم اکنون بر اساس خبری که گرفته‌ام دولت بنای اصلاح این لایحه را دارد و تعداد صادرات بشکه‌های نفت در هر روز تغییر کرده و به ۸۷۰ هزار بشکه رسیده است که عملا این موضوع باعث ایجاد افزایش در اعداد و ارقام لایحه خواهد شد. این در حالی است که میزان فروش نفت در بودجه سالجاری یک میلیون و پانصد هزار بشکه بود.

وی خاطرنشان کرد: باید نشستی را با بانک سپه برگزار کنیم چرا که با توجه به ادغام ۴ بانک در بانک سپه اعداد و ارقام بودجه بانک سپه که به بزرگترین بانک کشور تبدیل شده است تغییراتی دارد اما چون این تغییر و تحول انجام نشده است قصد داریم در لایحه بودجه شرکت‌های دولتی همان بودجه سابق بانک سپه وجود دارد و قرار شد تا در هفته جاری نشستی را با مدیر عامل بانک سپه برگزار کرده و آخرین آمار بودجه‌ای هزینه‌ای و اعتباری این بانک را استحصال کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه شرکت‌های دولتی نسبت به سالجاری ۹ درصد افزایش پیدا می کند ضمن اینکه در بخش حقوق و دستمزد ما شاهد افزایش ۱۵ درصدی در این بخش هستیم.

حسینی گفت: یکی دیگر از نقاط شفاف موجود در لایحه بودجه شرکت‌های دولتی مربوط به تمامی اعداد و ارقام حقوق و دستمزد بر اساس تعداد کارکنان درج شده است. اما ما پیش از این تصور می‌کردیم که در این زمینه اقدامات غیرشفاف است.

وی افزود: رقم بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۹ یک میلیون و ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است که سالجاری یک میلیون و ۲۰۰ و اندی میلیارد تومان بود، که عملا ما شاهد رشد ۹ درصدی در این زمینه خواهیم بود.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.