تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 8:02
کد خبر : 19699

تلاش چین برای ساخت سامانه دفاعی مقابله کننده با سیارک‌های اطراف زمین

تلاش چین برای ساخت سامانه دفاعی مقابله کننده با سیارک‌های اطراف زمین

اداره ملی فضائی چین از تصمیم این کشور برای ساخت یک سامانه دفاعی در برابر سیارک‌های نزدیک به زمین خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛  ژانگ کیجیان، رئیس اداره ملی فضایی چین اعلام کرد که این کشور با تشدید تلاش‌ها برای تحقق چشم انداز‌های فضائی خود، در صدد ساخت یک سامانه دفاعی در برابر سیارک‌های نزدیک به زمین است.

رئیس اداره ملی فضایی چین که در مراسمی به مناسبت روز فضایی چین در نانجینگ واقع در شرق چین صحبت می‌کرد، جزئیات بیشتری را بیان کرد.

چین با هدف ایجاد برنامه‌ای برای انجام هزاران سفر فضائی و انتقال ده‌ها هزارتُن تجهیزات و هزاران انسان به فضا تا سال ۲۰۴۵، اکتشافات فضایی را در اولویت اصلی خود قرار داده است.

آژانس فضایی اروپا سال گذشته قراردادی به ارزش ۱۲۹ میلیون یورو (۱۵۶.۰۸ میلیون دلار) را برای ساخت یک سفینه فضایی مشترک با سازمان فضایی ایالات متحده (ناسا) امضا کرد تا درباره نحوه انحراف مسیر سیارکی که به سمت زمین هدایت می‌شود، تحقیق کنند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از یی بیجیان محقق آکادمی علوم چین گزارش داد که این کشور در حال پیشروی به سمت مأموریتی است که طی آن یک کاوشگر فضایی بر روی سیارکی نزدیک به زمین برای جمع آوری نمونه‌ها و بازگشت به زمین برای پرتاب کپسول حاوی نمونه‌ها فرود می‌آید.

او تاکید کرد که انجام این کار ممکن است ده سال طول بکشد. ماه گذشته نیز، چین تفاهم نامه‌ای را برای ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی بین المللی در ماه با روسیه امضا کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.