تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 تیر 1399 - 10:12
کد خبر : 10460

تنها دارنده مدرک کارشناسی ارشد مطالعات نینجا در جهان کیست؟

تنها دارنده مدرک کارشناسی ارشد مطالعات نینجا در جهان کیست؟

یک مرد ژاپنی به اولین نفر در جهان تبدیل شده که مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات نینجا را بدست آورده است.

به گزارش تیتر داغ؛ یک مرد ژاپنی به اولین نفر در جهان تبدیل شده که مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات نینجا را بدست آورده است. وی توانسته پس از گذراندن دوره‌هایی که شامل هنر‌های رزمی پایه و چگونگی بالا رفتن از کوه‌ها بدون اینکه شناسایی شود بوده به این مدرک دست یافته است. گنیچی میتسوهاشی ۴۵ ساله، دو سال را صرف مطالعه تاریخ، سنت‌ها و تکنیک‌های مبارزه نینجا‌ها در دانشگاه مایه در ژاپن کرده است.

تنها دارنده مدرک کارشناسی ارشد مطالعات نینجا در جهان کیست؟

نینجا‌ها در واقع مامورین مخفی رازآلود و ماهری بودند که در جامعه فئودالی ژاپن فعالیت می‌کرده و ماموریت‌هایی مانند مامورین مخفی و جاسوسان امروزی را انجام می‌دادند. نینجا‌ها که به خاطر رازآلود بودن و مهارت‌های بالایشان در مبارزه و رزم شناخته می‌شوند، استادان جاسوسی، خرابکاری، ترور و نبرد‌های گریلایی و شبه نظامی بودند که تاریخچه آن‌ها دستکم به قرن چهاردهم میلادی در کشور ژاپن باز می‌گردد. با این وجود میتسوهاشی می‌گوید که نینجا‌ها همزمان نیز کشاورزان مستقلی بوده اند.

میتسوهاشی چنان به سبک زندگی و تاریخچه نینجا‌ها علاقمند است بکه به مناطق کوهستانی ایگا در ۲۲۰ مایلی توکیو سفر کرده تا سبک زندگی یک نینجا را بهتر درک کند. او در این باره چنین می‌گوید: «ایگا جایی است که نینجا‌ها زندگی می‌کردند. آب و هوای این منطقه ماهیت نینجا را ایجاد کرد». اکنون این استاد نینجا خود برنج و سبزیجاتش را می‌کارد و یک مهمانخانه محلی را اداره می‌کند. میتسوهاشی همچنین هنر‌های رزمی و نینجیتسو و  هنر مبارزه نینجا  را در سالن ورزشی موسوم به دوجو خود به طرفداران هنر‌های رزمی آموزش می‌دهد.

او تحصیل در رشته نینجا در مقطع کارشناسی ارشد را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد، یک سال پس از آنکه دانشگاه مایه یک مرکز تحقیقاتی بین المللی نینجا را در منطقه ایگا راه اندازی کرد که اولین مرکز تحقیقاتی با تمرکز بر مطالعات نینجا در سراسر جهان به شمار می‌آید. جدای از تاریخ، دانشجویان این رشته با سبک‌های سنتی مبارزه و مهارت‌های بقای نینجاها، شامل هنر‌های رزمی پایه و چگونگی عبور از مناطق کوهستانی بدون این که دیده شوند را آموزش می‌بینند. یوجی یامادا، استاد مطالعات نینجا، می‌گوید که ماتسوهاشی یک «دانشجوی متعهد» بوده و زندگی خود را وقف نینجا بودن کرده است.

ماتسوهاشی که می‌خواهد تحصیلات خود در رشته مطالعات نینجا را در مقطع دکتری نیز پیگیری کند می‌گوید که این رشته هم در مورد گذشته و هم زمان حال چیز‌های زیادی به او یاد داده است. وی در این باره چنین گفته است: «زندگی مستقل برای بقا به تنهایی و کامیاب شدن برای ژاپن مدرن بسیار مهم است. جهان هر یک از ما بین المللی نیست بلکه محلی است. دوران جهانی سازی به پایان رسیده است».

منبع:روزیاتو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.