تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 4:54
کد خبر : 90262

«تهاجم بی‌صدا» در رادیو گفت‌وگو راه افتاد/ شناخت نظام رسانه دشمن

«تهاجم بی‌صدا» در رادیو گفت‌وگو راه افتاد/ شناخت نظام رسانه دشمن

به گزارش تیتر داغ؛ فریدون ماهر تهیه کننده «تهاجم بی صدا» درباره این برنامه که از این پس هر پنجشنبه از رادیو گفت و گو پخش می‌شود بیان کرد: نظام رسانه‌ای دشمن در تلاش است تا با دو رویکرد اقناع و اغوا جنگ نرم را تحقق ببخشد و جامعه مقابل خود را آن گونه هدایت کند که خود

به گزارش تیتر داغ؛ فریدون ماهر تهیه کننده «تهاجم بی صدا» درباره این برنامه که از این پس هر پنجشنبه از رادیو گفت و گو پخش می‌شود بیان کرد: نظام رسانه‌ای دشمن در تلاش است تا با دو رویکرد اقناع و اغوا جنگ نرم را تحقق ببخشد و جامعه مقابل خود را آن گونه هدایت کند که خود می‌خواهد. طبعاً برای مقابله با این فرایند، ابزارهای مقابله نیز بایستی از جنس ابزار هجوم باشند. برای تمرکز بر این جنگ رسانه‌ای اقدام به طراحی برنامه‌ای جدید با عنوان «تهاجم بی صدا» در رادیو گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: برای بازدارندگی در حوزه جنگ نرم، رسانه باید مبتنی بر راهبرد جهاد تبیین به روشنگری و شناساندن اهداف دشمن تکیه و تأکید داشته باشد. چرا که رسانه‌ها در این نبرد، ادوات و تسلیحات جنگ هستند و به میزان بهره‌گیری صحیح و صریح از آن، می‌توانند در خنثی سازی نقشه‌های دشمن موفق باشند، هدف مهمی که ما در برنامه «تهاجم بی صدا» بر اساس آن اقدام به برنامه سازی می‌کنیم.

تهیه کننده این مجموعه برنامه رادیو گفت و گو افزود: در حقیقت «تهاجم بی صدا» در پی رمزگشایی از مفاهیم مختلف جنگ نرم و جنگ‌های جدید و شناسایی تاکتیک‌های نبرد است. این برنامه می‌کوشد با استفاده از مصادیق و با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی نخبگان این مفاهیم را برای جامعه نخبگانی و تصمیم گیران و تصمیم سازان شفاف کند تا ظرفیتی پیشگیرانه پیش روی کشور قرار گیرد.

ماهر عنوان کرد: مجموعه برنامه «تهاجم بی صدا» تلاش دارد با تمرکز بر جهاد تبیین به روشنگری بپردازد و روزهای پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو گفت و گو موج FM ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز به روی آنتن می‌رود.

در این برنامه مصطفی صادقی کارشناس مجری، عاطفه علی پور مسئول هماهنگی و دعوت از میهمانان، آزاده فراهانی گوینده و فریدون ماهر تهیه کننده هستند.

شبکه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایرانصدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت کرد.

جنگ نرم پدیده‌ای رسانه پایه است که بر افکار، اذهان و طرز فکر جامعه هدف تمرکز دارد. به همین دلیل، دشمنان غربی در بستر ده‌ها رسانه فارسی زبان معاند تلاش می‌کنند تا با جنگی نرم و ناملموس، محاسبات ملی ملت ایران را تغییر و آنها را پذیرای آنچه خود می‌خواهند نمایند. از آنجا که راهبردهای دشمن علیه نظام اسلامی در بستر زمان گوناگون شده است شناخت تاکتیک‌های جنگ نرم و شناسایی راهبردهای آنها یک اولویت و ضرورت است و باید در مقام پدافندی و آفندی مورد توجه قرار گیرد. اهمیت و ضرورت این موضوع زمینه تولد برنامه‌ای تخصصی در شبکه ی رادیویی گفت و گو به نام «تهاجم بی صدا» را به وجود آورد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.