تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 3:55
کد خبر : 22177

تولید ماهانه ۶۰ هزار تن سوخت کم سولفور کشتیرانی در داخل کشور

تولید ماهانه ۶۰ هزار تن سوخت کم سولفور کشتیرانی در داخل کشور

یک مقام مسئول گفت: تولید سوخت کم سولفور کشتیرانی در پالایشگاه امام خمینی (ره)، به بیش از ۶۰ هزار تن در ماه رسیده است.

به گزارش تیتر داغ؛  غلامحسین رمضانپور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند  با اشاره به در اختیار داشتن دانش فنی تولید و تامین سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تمام سوخت مورد نیاز کشتیرانی کشور را در داخل تولید می‌کنیم و تولید سوخت کم سولفور کشتیرانی در پالایشگاه امام خمینی (ره)، به بیش از ۶۰ هزار تن در ماه رسیده است.

او همچنین افزود: بر این اساس، سوخت مورد نیاز تمام صادرات و واردات کشور که از طریق کشتیرانی انجام می‌شود، در داخل کشور تامین شده و نیازی به واردات این نوع سوخت نداریم. دلیل استفاده از این نوع سوخت نیز، الزام کنوانسیون‌های بین المللی به رعایت استاندارد سوخت در دریا‌های آزاد است.

رمضانپور در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت بانکرینگ (سوخت رسانی دریایی به کشتی ها) در ارزآوری برای کشور، بیان کرد: توسعه صنعت بانکرینگ، جزو برنامه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و سایر شرکت‌های سوخترسان است و مذاکراتی نیز در این مورد انجام شده زیرا این کار حتما شدنی است و در حال حاضر، مسئولان در حال آماده کردن ایستگاه‌هایی برای آن هستند.

او گفت: هم اکنون تنها پالایشگاهی که توان تولید سوخت کم سولفور مورد نیاز کشتیرانی مطابق با استانداردهای بین المللی در کشور را دارد، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند است و البته برنامه تولید این نوع سوخت در پالایشگاه‌های دیگر برای آینده نیز وجود دارد.

گفتنی است؛ صنعت بانکرینگ یا سوخت رسانی دریایی به کشتی‌ها و شناور‌های دریایی، صنعتی است که در اصطلاح به آن پمپ بنزین دریایی گفته می‌شود، اما شامل مجموعه ­ای از عملیات نفتی مانند ذخیره­ سازی مواد، انتقال و بارگیری در خشکی و عملیات دریایی مانند حمل موادنفتی، تحویل به کشتی­‌های عبوری نیز می‌شود.

این صنعت، همچنین امکان ارائه خدمات جانبی گسترده دیگر مانند تهیه غذای کارکنان را به کشتی‌ها و شناور‌های پهلو گرفته در بنادر سوخت رسان نیز فرآهم می‌کند که به این طریق، ظرفیت بسیار خوبی در اختیار دیگر فعالان اقتصادی خواهد گذاشت اما در حال حاضر، به دلیل توجه نداشتن مسئولان به افزایش ظرفیت پالایشگاهی و بنادر تخصصی، مغفول مانده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.