تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1399 - 9:35
کد خبر : 11434

ثبت نام ۹ هزار داوطلب پذیرش بدون آزمون

ثبت نام ۹ هزار داوطلب پذیرش بدون آزمون

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام ۹ هزار و ۴۲۷ نفر در پذیرش بدون کنکور مهر ماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مهر ماه ۱۳۹۹ گفت:  بر اساس اعلام سازمان سنجش ثبت نام برای پذیرش دانشجو صرفا مطابق سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای مهرماه سال ۱۳۹۹ از ۵ مرداد ماه آغاز شده و آخرین مهلت ثبت نام روز یکشنبه ۲ شهریورماه ۹۹ است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت‌نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته‌های بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای تمامی زیرنظام‌های آموزشی (شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی) جداگانه از انتخاب رشته کنکور صورت می‌گیرد.

زرین آمیزی ادامه داد: ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی پذیرش با سوابق تحصیلی به صورت اینترنتی انجام می‌پذیرد و  داوطلبان برای مشاهده ضوابط و شرایط ثبت نام بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به دانلود دفترچه راهنما اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: اسامی پذیرفته شدگان در هفته دوم شهریور از سوی سازمان سازمان سنجش اعلام و ثبت نام پذیرفته شدگان از هفته سوم شهریور آغاز می‌شود.

او گفت:  داوطلبان و متقاضیان ثبت نام می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

زرین آمیزی درباره میزان ثبت نام کنندگان در این آزمون نیز اضافه کرد: تاکنون ۹ هزار و ۴۲۷ نفر برای پذیرش در رشته‌های بدون کنکور ثبت نام کرده اند.

شرایط و ضوابط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی

دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ می‌توانند در این مرحله از پذیرش ثبت نام کنند و بعد از اتمام امتحانات نهایی و دریافت کارنامه از آموزش و پرورش، معدل کتبی خود را ثبت کنند.

اگر داوطلبی در رشته محل‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شده و در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نیز شرکت کرده و قبول شود، تنها می‌تواند در یک کد رشته محل به انتخاب خود، ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل شود. هر داوطلب فقط مجاز به تحصیل در یک کد رشته محل بوده و تحصیل همزمان در چند کد رشته محل (به جز داوطلبان مشمول آیین نامه‌های استعداد‌های درخشان) ممنوع است.

پذیرفته شدگان دوره روزانه هر سال، اجازه انتخاب رشته محل‌های دوره روزانه سال بعد را ندارند.

بر اساس مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۴، داوطلبانی که در این مرحله از پذیرش در ردیف قبولین نهایی قرار بگیرند، چنانچه پس از اعلام نتایج رشته‌های با آزمون، تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را داشتند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده هستند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش بصورت اینترنتی انجام می‌شود، لازم است داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت ۳۷ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.

منبع: جوان

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.