تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 4:46
کد خبر : 16904

جبران خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی در مجلس پیگیری می‌شود

جبران خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی در مجلس پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از پیگیری مسئله سرمازدگی محصولات کشاورزی در ۵ استان کشور در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در کمیسیون پیگیری خواهد شد تا از طریق مدیریت بحران به کشاورزان خسارت دیده کمک شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سید جواد ساداتی‌نژاد در جمع کشاورزان بخش توکهور اظهار داشت: برخی از مسائل در حوزه کشاورزی متاسفانه چند وزارت خانه تصمیم‌گیری می‌کنند که رویه‌ای اشتباه است چرا که باید از صفر تا صد تولید تا صادرات و از تعرفه تا قیمت بر عهده جهاد کشاورزی باشد.

وی افزود: در این صورت نمایندگان مردم می‌توانند اگر ایراد و مشکلی در بحث کشاورزی بوجود آمد فرمانده و متولی این کار را به مجلس فرا بخوانند و از وی سوال کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:برای مثال ما در مجلس ۸ ماه درگیر مسئله قیمت مرغ و تخم مرغ بودیم که تا حدودی مشکل برطرف شده اما دلیل این تاخیر این است که هر یک از وزرا را که به مجلس احضار می‌کردیم دیگر وزارتخانه را عامل گرانی عنوان می‌کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزان اطمینان داشته باشند کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در بخش کشاورزی با اختیاراتی که دارد تلاش می‌کند که مشکلات این حوزه را رصد کرده و به حداقل برساند.

ساداتی نژاد گفت: بحث قیمت‌گذاری بر محصولات یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشاورزان است که در این رابطه صحبت‌هایی انجام شده و قرار است تعاونی روستایی با خرید از کشاورزان بتواند مسئله قیمت را ساماندهی کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ۵ استان کشور با سرمازدگی محصولات کشاورزی مواجه هستیم که در کمیسیون پیگیری خواهد شد تا از طریق مدیریت بحران به کشاورزان خسارت دیده کمک شود.

وی افزود: منطقه توکهور در بحث فرآوری محصولات کشاورزی ضعیف است و مقرر شده بنیاد برکت را به کمیسیون دعوت کنیم و مشارکتی با مردم  در حوزه صنایع فراوری مشکلات منطقه را حل کنند.

سید جواد ساداتی نژاد گفت: متاسفانه متولی واحدی در بخش کشاورزی نداریم و پیگیر هستیم تمام اختیارات به وزیر‌ جهاد کشاورزی برگردد تا شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه آبخیزداری دشت توکهور وجود دارد و باید آبخیزداری را در منطقه تقویت کنیم عنوان کرد: ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای این مقوله در کمیسیون پیشنهاد دادیم و در تلفیق هم تصویب شده و تلاش خواهیم کرد در این حوزه اتفاقات خوبی در سال ۱۴۰۰ بیفتد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه توسعه گلخانه یک مزیت است گفت: در این منطقه چون انرژی نیاز ندارد گلخانه اقتصادی‌ترین حالت برای کشاورزی و کسب درآمد برای کشاورزان است.

ساداتی نژاد گفت: در جلسه پایانی این سفر که بانک مربوطه حضور دارد تلاش می‌کنیم خط اعتباری برای توسعه گلخانه در منطقه اختصاص بدهیم که از نظر اقتصادی شرایط متعادلی برای مردم ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در بحث دامپروری هم منطقه مقداری عقب افتادگی دارد که حتما یک‌خط اعتباری برای سرمایه گذاری در این حوزه برای منطقه اختصاص خواهیم داد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شیلات و آبزی پروری هم یک مزیت و اشتغال بسیار بزرگ است و از ظرفیت‌های فوق العاده در منطقه توکهور باید برای کمک به اقتصاد مردم محلی استفاده کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.