تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 8:50
کد خبر : 90147

جریمه فروشگاه آنلاین به علت نشت اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر

جریمه فروشگاه آنلاین به علت نشت اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از جریمه فروشگاه آنلاین دریزلی و مدیرعامل آن به علت نشت اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ کمیسیون تجارت فدرال قصد دارد به دنبال وقوع این مشکل امنیتی، مقدار اطلاعات شخصی را که دریزلی می‌تواند از کاربران جمع‌آوری کند، محدود کند. این فروشگاه آنلاین توسط اوبر در سال ۲۰۲۱ خریداری شده بود و مدیر اجرایی آن، جیمز کوری رلاس، در سال ۲۰۱۸ در مورد مسائل امنیتی آن هشدار داده بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تصریح کرده دریزلی نتوانسته به اندازه کافی و با دقت از اطلاعات کاربران خود محافظت کند. مشکل امنیتی یادشده مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده که سرانجام اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر را در معرض دید قرار داد.

دریزلی جزئیات اطلاعات کاربران مانند ایمیل، آدرس پستی، شماره تلفن و حتی اطلاعات منحصر به فرد دستگاه الکترونیکی آنها را ذخیره می‌کند. همچنین اطلاعات موقعیت جغرافیایی و برخی داده‌های قابل خریداری از اشخاص ثالث هم به دست هکرها افتاده است. هکرها توانستند از این داده‌ها برای نفوذ به سرورهای دریزلی و استفاده از آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا می‌گوید دریزلی در زمینه ارائه «ضمانت‌های معقول» برای محافظت از کاربران و حل مشکلات امنیتی خود شکست خورده و جریمه خواهد شد.

منبع: انگجت

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.