تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 7:18
کد خبر : 8937

جزئیات تازه از اختلاف پرسپولیس و کارگزار/ درآمد تا پایان بهار صفر!

جزئیات تازه از اختلاف پرسپولیس و کارگزار/ درآمد تا پایان بهار صفر!

پیش از اینکه باشگاه پرسپولیس نامه فسخ قرارداد را به کارگزار خود ارسال کند، مسئولان این شرکت رسما به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده بودند تا پایان بهار، درآمدی در کار نخواهد بود

به گزارش تیتر داغ ؛سه شنبه هفته گذشته باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای رسمی به شرکت داده آتیه پرداز، رسما خواست تا قرارداد طرفین فسخ شود. این شرکت که با امضای محمد حسن انصاری‌فرد به عنوان کارگزار پرسپولیس، همکاری خود را با این باشگاه آغاز کرده بود، با گذشت شش ماه نتوانست انتظارات را برآورده کند تا اینکه در نهایت طاقت مدیران پرسپولیس‌ به سر آمد و تصمیم به فسخ قرارداد گرفتند.

از قرار معلوم چند روز پیش از ارسال نامه فسخ از سوی باشگاه پرسپولیس، رئیس هیأت‌مدیره و همین طور مسئول پروژه شرکت داده آتیه پرداز، جلسه‌ای با مدیران باشگاه پرسپولیس برگزار می‌کنند تا درباره راه‌های درآمدزایی بحث و تبادل نظر شود. در این جلسه مسئولان شرکت کارگزار رسما اعلام می‌کنند تا پایان بهار، هیچ درآمدی در برای پرسپولیس‌ نخواهد بود و با توجه به پرداخت ١۵میلیارد و ۵٠٠میلیونی که داشته‌اند، پرسپولیس عملا به این شرکت بدهکار است. آنها حتی در این جلسه عنوان می‌کنند، پرداخت این پول در قرارداد نبوده و اگر می‌دانستند پرسپولیس قرار نیست این پول را برگرداند، هرگز آن را پرداخت نمی‌کردند.

از نکات دیگر اختلاف طرفین، مباحث پیرامون فضای رسانه‌ای باشگاه است. در قرارداد ذکر شدهاست باید اداره تمام فضای رسانه‌ای باشگاه اعم از صفحه رسمی اینستاگرام و توییتر، کانال و سایت رسمی در اختیار کارگزار باشد. به عبارت دیگر مسئولان روابط عمومی و رسانه باشگاه هیچ اختیاری در اداره این فضاها ندارند. شرکت کارگزار هم با استناد به همین بند، دامنه سایت رسمی باشگاه را به نام خود تغییر داده و اداره صفحه رسمی اینستاگرام و توییتر باشگاه را نیز از اختیار عوامل رسانه‌ای باشگاه خارج کرده است.

در همین رابطه پرسپولیس طی دو نامه رسمی خواسته بود تا پسورد اینستاگرام و توییتر باشگاه را در اختیار داشته باشد اما کارگزار پاسخ داده که بر اساس قرارداد نه تنها اداره این دو فضا را به پرسپولیس نمی‌دهد، بلکه باید اداره کانال را هم به طور کامل در اختیار بگیرد.

نکته دیگر اختلاف طرفین بحث جذب اسپانسر است. در قراداد آمده است که پرسپولیس‌ عملا حق مذاکره برای جذب اسپانسر را ندارد و حتی اگر شرکتی برای اسپانسری به پرسپولیس پیشنهادی بدهد، باشگاه باید آن شرکت را به کارگزار معرفی کند تا قرارداد با کارگزار به امضا برسد و پس از کسر درصدی، درآمد اسپانسری به پرسپولیس برسد. همین بند باعث شده در عمل دست مدیران پرسپولیس‌ برای درآمدزایی بسته شود تا پرسپولیس‌ فقط چشم به جیب کارگزار داشته باشد.

طبق اسناد رسمی باشگاه پرسپولیس، طی شش ماه فعالیت شرکت داده آتیه پرداز، این شرکت از قرارداد اسپانسری یک تولید کننده قهوه، ٢میلیارد تومان و از قرارداد فروش پیراهن در صداوسیما، ٧٠٠میلیون تومان به عنوان «درآمد» به پرسپولیس پرداخت کرده و در دوره محمد حسن انصاری‌فرد، طی دو مرحله در مجموع ١۵میلیارد و ۵٠٠میلیون تومان هم به عنوان «قرض» به پرسپولیس داده که بابت این پول چک ضمانت اخذ شده است. به عبارت ساده کارگزار در شش ماه که برند باشگاه پرسپولیس، فضاهای تبلیغاتی و تمام فضاهای رسانه‌ای (سایت رسمی، صفحه رسمی توییتر و اینستاگرام) در اختیار داشته، فقط ٢میلیارد و ٧٠٠میلیون برای پرسپولیس درآمدزایی کرده و حالا مدعی طلب ١۵میلیارد و ۵٠٠میلیونی شده است.

باشگاه پرسپولیس با یک بحران بزرگ مالی روبه‌رو است. این باشگاه باید به زودی ٢میلیون و ۵٠هزار یورو بابت احکام قطعی فیفا پرداخت کند و در ادامه هم فکری به حال مطالبات بازیکنان کند. با این حال باید دید مدیران پرسپولیس‌ در روزهای آینده چه برنامه‌ای برای جذب منابع مالی دارند/

منبع ؛ ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.