تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 8:34
کد خبر : 98642

سرویس امنیت روسیه اعلام کرد؛

حمله ناکام اوکراینی‌ها به نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه

حمله ناکام اوکراینی‌ها به نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد موفق شده حمله برنامه‌ریزی‌شده نیروهای امنیتی اوکراین علیه نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور را خنثی کند.

به گزارش تیتر داغ؛ سرویس امنیت فدرال روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دو هفته پیش «حمله تروریستی» برنامه‌ریزی‌شده سرویس اطلاعات اوکراین در نیروگاه‌های هسته‌ای لنینگراد و کالینین، را خنثی کرده است.

بنا بر این بیانیه، نیروهای اوکراینی بیش از ۳۰ بمب و مواد منفجره را در این دو نیروگاه هسته‌ای جایگذاری کرده بودند.

آنگونه که در این بیانیه آمده، «ترویست‌های اوکراینی» موفق شدند یکی از چهار ستون خط انتقال برق به نیروگاه لنینگراد را منفجر کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز دیروز چهارشنبه  در بیانیه‌ای از تلاش ناموفق اوکراین در حمله به یک ناو روسی خبر داد.در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: امروز ساعت ۵:۳۰ صبح (به وقت محلی)، نیروهای مسلح اوکراین تلاش ناموفقی برای حمله به کشتی «ایوان خورس» متعلق به ناوگان دریای سیاه با استفاده از ۳ شناور تندرو بدون سرنشین انجام دادند.

به نوشته وزارت دفاع روسیه:  این کشتی مأموریت‌های مربوط به تأمین ایمنی عملکرد خطوط لوله گاز تُرک استریم و بلو استریم در منطقه انحصاری اقتصادی جمهوری ترکیه را اجرا می‌کند. این حمله در ۱۴۰ کیلومتری شمال شرق بسفر انجام شد. این ناو روسی تمام شناورهای بدون سرنشین را با آتش سلاح‌های استاندارد خود منهدم کرد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.