تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 13:55
کد خبر : 13828

دستور رئیسی برای پیگیری فوری تأمین نیروی انسانی ۲۴ شعبه قضایی پایتخت

دستور رئیسی برای پیگیری فوری تأمین نیروی انسانی ۲۴ شعبه قضایی پایتخت

رئیس دستگاه قضا به معاون منابع انسانی قوه قضاییه مأموریت داد تا موضوع تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ۲۴ شعبه فاقد مسئول در مجتمع‌های قضایی استان تهران را با فوریت پیگیری کند.

به گزارش تیتر داغ؛نشست مشترک رئیس قوه قضاییه با رئیس کل، معاونین و سرپرستان مجتمع‌های قضایی دادگستری استان تهران برگزار شد.

محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران  با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد این دادگستری اظهار کرد: دادگستری استان تهران با توجه به مرکزیت کشور و جمعیت بالای ۱۰ میلیون نفر، ۵ هزار و ۱۷ کارمند دارد و هزار و ۸۷۹ قاضی دارد که ۳۰۸ تن آن‌ها از بانوان هستند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: یک سوم پرونده‌های کشور مربوط به تهران است و ۵۵ درصد مالیات‌های وصولی کشور در تهران محقق می‌شود که دادگستری تهران نقش زیادی در این زمینه دارد و ما سال گذشته ۲۵ درصد افزایش درآمد داشتیم که به خزانه واریز شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران وجود ۲۴ شعبه بلاتصدی و کمبود قاضی مورد نیاز محاکم و اطاله دادرسی با توجه به حجم زیاد پرونده‌های ورودی در تهران را به عنوان مشکلات این دادگستری عنوان کرد، اما در عین حال گفت که علاوه بر پرونده‌های وارده، ۵۰ هزار پرونده از پرونده‌های موجود رسیدگی و از مجموع پرونده‌ها کم شده است.

حشمتی افزود: دادگستری تهران در راستای اجرای بخشنامه رئیس قوه قضاییه، با اعزام تیم‌های بازرسی تخصصی به زندان‌ها عملکرد خوبی در زمینه اعطای مرخصی و عفو مشروط در ایام کرونا داشته و در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس نیز تیم ویژه دادرسی در زندان‌ها مستقر شد و در حال حاضر ۲۱ هزار پرونده به محاکم ارجاع شده که نیمی از آن‌ها رسیدگی شده است.

وی با اشاره به ارجاع پرونده‌ها به شورا‌های حل اختلاف، افزود: در استان تهران بیش از ۴۰ درصد پرونده‌ها ارجاعی هستند که بیش از ۸۰ درصد این پرونده‌ها در شهرستان‌های استان به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان خواستار «تأسیس مجتمع قضایی ویژه غرب تهران» و «ایجاد ۱۵ شعبه خاص در محاکم تهران» شد و این کار را در صدور آرای متقن و تخصصی درباره پرونده‌های خاص و اشتغال ۶۰ شعبه قضایی فعال در پایتخت به پرونده‌های جاری مؤثر دانست که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه مأموریت داد ظرف یک ماه موضوع را بررسی و نهایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان این نشست همچنین به معاون منابع انسانی قوه قضاییه مأموریت داد موضوع تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ۲۴ شعبه فاقد مسئول در مجتمع‌های قضایی استان تهران را با فوریت پیگیری کند.

منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.