تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 5:11
کد خبر : 91452

دموکرات‌ها پیروز انتخابات سنای آمریکا شدند

دموکرات‌ها پیروز انتخابات سنای آمریکا شدند

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند با شمارش ۹۷ درصد آرای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور، نامزد حزب دموکرات موفق شده، نامزد حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ رسانه‌های آمریکا اعلام کردند با شمارش ۹۷ درصد آرای انتخابات سنا در ایالت جورجیا، «رافائل وارنوک»، نامزد حزب دموکرات با ۵۰.۵۲ درصد آراء موفق شده «هرشل واکر» نامزد حزب جمهوری‌خواه را با کسب ۴۹.۴۸ درصد آراء شکست دهد.

با پیروزی وارنوک دموکرات‌ها هم‌اکنون ۵۱ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا در اختیار دارند و جمهوری‌خواهان ۴۹ کرسی.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) آمریکا ۸نوامبر (۱۷ آ بان) برگزار شد. از آنجایی که در ایالت جورجیا هیچ کدام از کاندیداها نتوانسته بودند ۵۰ درصد آراء را کسب کنند، انتخابات سنا در این ایالت به دور دوم کشیده شد.

انتخابات میان دوره‌ای هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما زمانی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، همزمان نباشد، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره دو ساله انتخاب می‌شوند، بنابراین همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان در طول انتخابات میان دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. همچنین یک سوم از ۱۰۰ سناتور (۳۵ کرسی) در انتخابات میان دوره‌ای هر دو سال یک بار انتخاب می‌شوند. بعلاوه، انتخابات برای فرمانداران بسیاری از ایالت‌ها (۳۶ ایالت)، و همچنین بسیاری از مناصب سیاسی محلی در ایالت‌ها و شهرها نیز برگزار می‌شود.

در شرایطی که بسیاری از کشورهای خارجی به انتخابات میان‌دوره‌ای که دو سال پس از انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود اهمیتی نمی‌دهند، آمریکایی‌ها به دلیل تأثیر زیاد آن بر برنامه‌های سیاسی آمریکا و جهت‌گیری کشور، به این انتخابات علاقه‌مند هستند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.