تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 5:09
کد خبر : 33640

رئیس جمهور عازم ترکمنستان شد

رئیس جمهور عازم ترکمنستان شد

رییس جمهور به دعوت رسمی همتای ترکمنستانی خود و به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر، تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه در صدر هیاتی عالی رتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان، برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر به ترکمنستان سفر کرد. رییس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر، با همتایان کشورهای حاضر در اجلاس نیز دیدار و گفت و گو می‌کند.

پیش از این در ٢۴ خرداد ماه امسال سردار بری محمداف برای دیدار با آیت الله رییسی به تهران سفر و  در نشست مشترک مطبوعاتی بردی اف به طور رسمی از رییس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر دعوت کرد و در عین حال ۹ سند همکاری بین ایران ترکمنستان در زمینه های اقتصادی تجاری فرهنگی و سایر موارد به امضا رسید.

همچنین آیت‌الله رئیسی همکاری با کشورهای دریای خزر را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ما از اجلاس آینده که قرار است با میزبانی ترکمنستان برگزار شود استقبال می‌کنیم و بدون تردید همکاری‌های دو کشور به همکاری منطقه‌ای و بین المللی منتهی خواهد شد.

سفر رییس جمهور به ترکمنستان ششمین سفر خارجی آیت الله رییسی در ١٠ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.