تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 دی 1398 - 11:54
کد خبر : 5191

رزمایش مشترک ایران،روسیه و چین از فردا آغاز می‌شود

رزمایش مشترک ایران،روسیه و چین از فردا آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت دفاع چین تأیید کرد که پکن، مسکو و تهران از فردا تا روز دوشنبه هفته آینده، رزمایش دریایی مشترکی را در دریای عمان برگزار خواهند کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «وو قیان» سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (پنجشنبه) تأیید کرد که چین، روسیه و ایران از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده، رزمایش دریایی مشترکی را در دریای عمان انجام خواهند داد.

روزنامه «گلوبال تایمز» در صفحه توییتر خود در این خصوص گزارش کرد، سخنگوی وزارت دفاع چین در ارتباط با این رزمایش چهار روزه گفت که نیروی دریایی پکن در صدد است ناوشکن «شینینگ» را برای مشارکت در این رزمایش اعزام کند.

سردار سرتیپ «ابولفضل شکارچی» سخخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز گذشته (چهارشنبه) در نشست خبری از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین خبر داد و گفت: «از روز جمعه به مدت چهار روز این رزمایش بسیار مهم در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهد شد».

وی درباره اهمیت برگزاری این رزمایش تصریح کرد: «اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است».

سردار شکارچی همچنین در ارتباط با هدف برگزاری این رزمایش ادامه داد: «مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است».

پیش از این، رسانه‌های بین‌المللی روز گشته از حرکت ناوگان دریایی چین و روسیه به سمت آب‌های ایران برای شرکت در رزمایش دریایی مشترک خبر داده بودند که طبق این گزارش‌ها، نیروی دریایی روسیه با سه فروند شناور شامل یک فروند فریگت کلاس Neustrashimyy با نام «Yaroslav Mudry»، یک فروند یدک‌کش با نام «Yevgeniy Khorov» و یک فروند تانکر سوخترسان با نام «Yel’nya» شرکت خواهد کرد.

در این گزارش‌ها همچنین اعلام شده بود که نیروی دریایی چین نیز با یک فروند ناوشکن کلاس Type 52D به نام Xining (شینینگ) در این رزمایش شرکت خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.