تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 6:26
کد خبر : 35767

روسیه جریان گاز به اروپا را متوقف می کند

روسیه جریان گاز به اروپا را متوقف می کند

گازپروم می‌گوید خط لوله نورد استریم ۱ از ۳۱ اوت به مدت ۴ روز از مدار خارج خواهد شد و از این رو جریان گاز به اروپا در این مدت متوقف خواهد شد.

به گزارش تیتر داغ؛ روسیه بار دیگر جریان انتقال گاز خود به اروپا را برای چند روز قطع می‌کند. بر اساس بیانیه‌ای که شرکت گازپروم روز سه شنبه منتشر کرد، خط لوله نورد استریم ۱ از ۳۱ آگوست تا ۳ سپتامبر برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده از مدار خارج خواهد شد.

گازپروم گفته است که توقف انتقال گاز از طریق خط لوله به دلیل تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده تنها واحد کمپرسور فعال گاز در ایستگاه کمپرسور پورتووایا است که جریان گاز را به خط لوله می‌رساند و تعمیر و نگهداری معمول این بخش براساس قرارداد به صورت مشترک با کارشناسان شرکت زیمنس انجام خواهد شد.

نورد استریم ۱، خط لوله اصلی تأمین کننده گاز طبیعی اروپا، از اواسط ژوئن با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند. گازپروم کاهش حجم گاز ارسالی به اروپا را به دلیل تأخیر در بازگشت توربین زیمنس از کانادا اعلام کرده که از چند ماه پیش برای تعمیر ارسال شده است.

از سوی دیگر کانادا با بازگرداندن توربین به آلمان به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های خود موافقت کرده است و در حال حاضر این توربین در انتظار تصمیم گیری مقامات آلمانی درباره سرنوشت خود است.

در ۲۵ جولای نیز، به دلیل خرابی یک توربین دیگر، گازپروم عرضه گاز را کاهش داده بود و خط لوله گاز روسیه به اروپا در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

اروپا بدلیل وابستگی به گاز روسیه به شدت نگران است که مسکو بدنبال تحت فشار قرار دادن غرب در جریان تنش‌ها در اوکراین باشد و با کاهش گاز ارسالی در زمستان به تحریم‌های کشورهای اروپایی علیه مسکو پاسخ دهد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.