تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 8:42
کد خبر : 9403

روسیه فلسطینی‌ها و آمریکایی‌ها را گردهم می‌آورد/ اصلاح “معامله قرن” روی میز

روسیه فلسطینی‌ها و آمریکایی‌ها را گردهم می‌آورد/ اصلاح “معامله قرن” روی میز

منابع دیپلماتیک اظهار کردند، روسیه نسبت به هرگونه نقض قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی در خصوص پرونده فلسطین که منجر به تنش خطرناک شود، هشدار داده است، رسانه‌های اسرائیلی در این رابطه فاش کردند، روسیه اقدام به جمع کردن اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در ژنو خواهد کرد تا اصلاحاتی را در “معامله قرن” ایجاد کند.

به گزارش تیتر داغ ؛این منابع دیپلماتیک به المیادین گفتند، مسکو تماس‌های بین‌المللی متعددی برای اجتناب از تنش بیشتر در خاورمیانه برقرار کرده است.

خبرنگار المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک از هشدارهای مسکو نسبت به نقض قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی در خصوص پرونده فلسطین که منجر به تنش خطرناک در منطقه خواهد شد، پرده برداشت.

منابع اشاره کردند، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه عصر دیروز در تماس تلفنی با آوی برکویتس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات بین‌المللی درباره سازش اسرائیل و فلسطین رایزنی کرد.

همچنین منابع گفتند، عصر چهارشنبه تماس تلفنی بین گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل و سرگئی لاوروف،‌ همتای روسش برقرار شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، روسیه در تلاش برای برگزاری نشست مسؤولان برجسته کاخ سفید و تشکیلات خودگردان فلسطین در ژنو در هفته‌های آتی است تا روابط دو طرف را از سرگرفته و پیشنهاد اصلاحات فلسطینی روی طرح “معامله قرن” را بررسی کنند.

باراک راپید، تحلیل‌گر سیاسی این شبکه می‌گوید: ما فاش کردیم که روسیه در تلاش است نشستی میان دو طرف برگزار شود.

وی افزود: دیپلمات‌های غربی گفته‌اند هدف از این دیدار ازسرگیری تماس‌ها بین فلسطینی‌ها و آمریکا و پیشنهاد اصلاحات فلسطینی روی طرح “معامله قرن” و ایجاد فضایی برای ممانعت از تنش در میدان و توقف روند الحاق است.

به گفته این تحلیل‌گر، یک دیپلمات غربی گفته است تنها توقف روند الحاق از سرگیری تماس‌ها بین آمریکا و فلسطینی‌هاست. به اشاره این دیپلمات، تماس‌ها دو سال و نیم پیش از زمان پیشنهاد دونالد ترامپ درباره قدس قطع شده است.

وی تاکید کرد، فلسطینی‌ها درخواست کرده‌اند تنها با آمریکا مذاکره نمی‌کنند بلکه با مجموعه‌ای بزرگتر از طرف‌های بین‌المللی وارد مذاکره می‌شوند از این رو روس‌ها می‌خواهند نشست سرانی را با مشارکت اتحادیه اروپا، سازمان ملل، روسیه،‌ مصر، عربستان، امارات و اردن برگزار کنند.

بنا بر اظهارات او، تاکنون مشخص نشده اسرائیل هم به چنین نشستی دعوت می‌شود یا نه؟

رسانه‌های اسرائیلی در اشاره به تماس تلفنی روز گذشته بین میخائیل بوگدانف و برکویتس افزوند در این تماس،‌ این پیشنهاد به طرف آمریکایی مطرح شد. برکویتس کاملا این پیشنهاد را رد نکرد. او گفت، شرط آمریکا برای شرکت در این دیدار بررسی طرح ترامپ است و فلسطینی‌ها هم باید اصلاحات مورنظرشان روی این طرح را مطرح کنند.

در این راستا بوگدانف با صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین و دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش تماس گرفت و این مسائل را با او در میان گذاشت.

اتحادیه اروپا اخیرا از دولت جدید اسرائیل خواست طرح‌ الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را کنار بگذارد. این اتحادیه به اسرائیل لزوم احترام به قانون بین‌المللی را گوشزد کرده است.

بیانیه اتحادیه اروپا به امضای ۲۵ عضو از بین ۲۷ عضو آن رسیده است.

منبع ,ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.