تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399 - 4:18
کد خبر : 11259

روسیه و چین تهدیدی برای استفاده صلح‌آمیز از فضا هستند

روسیه و چین تهدیدی برای استفاده صلح‌آمیز از فضا هستند

وزیر دفاع انگلیس با مطرح کردن ادعاهایی علیه روسیه و چین، این دو کشور را به استفاده غیرصلح آمیز از فضا متهم کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ اینترنتی ساندی تلگراف، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی مدعی شد روسیه و چین تهدیدی برای استفاده صلح آمیز از فضا محسوب می‌شوند.

وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف ادعا کرد لندن توانایی‌های خود برای مقابله با تهدیدات احتمالی مسکو و پکن در مورد استفاده صلح آمیز از فضا را افزایش خواهد داد.

وی با مطرح کردن این ادعا که فعالیت‌های فضایی روسیه و چین تهدیدی برای انگلیس محسوب می‌شوند مدعی شد هر دو کشور چین و روسیه ضمن ارتقای توانایی‌های فضایی خود در حال توسعه سلاح‌های تهاجمی فضایی نیز هستند.

اوایل هفته روسیه یک پرتابه فضایی را آزمایش کرد که لندن ادعا کرده است این پرتابه مشخصات یک سلاح را دارد. روسیه گفته است این موشک‌ می‌تواند ماهواره‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا را در فضا هدف قرار دهد. امری که می‌تواند تهدیدی برای فعالیت‌های جاسوسی این دو کشور باشد. واشنگتن نیز مسکو را به انجام آزمایش یک سلاح فضایی ضدماهواره‌ای در هفته گذشته متهم کرد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود برنامه‌های آمریکا برای استقرار تجهیزات نظامی در فضا به بهانه تعقیب ماهواره‌های آمریکایی توسط ماهواره‌های روسی، موازنه امنیتی کنونی را نابود می‌کند.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.