تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 6:06
کد خبر : 33872

رونمایی از چهار محصول دانش بنیان دانشگاه تربیت مدرس/ کارآفرینی در اولویت قرار گرفت

رونمایی از چهار محصول دانش بنیان دانشگاه تربیت مدرس/ کارآفرینی در اولویت قرار گرفت

چهار محصول فناورانه شرکت های دانش بنیان دانشگاه تربیت مدرس امروز با حضور سورنا ستاری معاون علم وفناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش تیتر داغ؛ حسین نادری منش رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس روز یکشنبه  در مراسم افتتاحیه ساختمان رویش و رونمایی از محصولات دانش بنیان و فناورانه شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: امروز چهار محصول دانش بنیان در دانشگاه تربیت مدرس رونمایی شد.

وی افزود: هندپیس دریک کانولیتد ارتوپدی نوعی دریل جراحی اتوماتیک با قابلیت کنترل سرعت است که توسط شرکت دانش بنیان ایرنیان تجهیز سینا تولید شده است. کیمیا موس یکی دیگر از محصولات دانش بنیان است که پرو بیوتیک حاصل از کربوهیدرات های طبیعی و پیچیده دیوار سلولی مخمر است و به عنوان یک افزودنی عملکردی و طبیعی برای تمام حیوانات قابل استفاده و در کاهش مصرف آنتی بیوتیک موثر است.

نادری منش ادامه داد: مستر میکس از دیگر محصولات رونمایی شده است که برای تشخیص ویروس ها که کووید یکی از آنها است، موثر است. همچنین داروی گیاهی اتنساف به بهبود علایم بیش فعالی در کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی – بیش فعالی  کمک می کند. 

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص فعالیت های پارک علم و فناوری تربیت مدرس گفت: مرکز فناوری یکی از چند مجموعه شرکت های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس است که به علت ماهیت پیشتازی و تحصیلات تکمیلی بیش از چهار سایت دارد که یکی از آنها در دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس مستقر  است.

نادری منش افزود: با توجه به فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی قراردادهای مهمی با برخی از مجموعه های کشوری منعقد کرده ایم. این فعالیت ها متناسب با نیاز بخش خصوصی و نیازهای کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس بزرگترین مجموعه پارک های علم و فناوری دانشگاه ها را دارد، دارای ۱۰ هزار دانشجوی ارشد و دکتری و بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی است که به اندازه وسع خود بخشی از نیازها و چالش های فناورانه کشور را با حمایت مجموعه های فناورانه کشور انجام می دهد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: در طرح دستیار فناوری که اخیرا ارایه شد، مجموعه دانشگاهی تربیت مدرس عملکرد موفقی داشته است. اکنون تعداد دانشجویان به عنوان دستیار فناوری در شرکت های فناورانه پارک علم و فناوری داشگاه تربیت مدرس بیشتر است و این نیز مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نادری منش گفت: نوع و نگاه فعالیت دانشگاه تربیت مدرس با مجموعه های حاکمیتی و ستادی کشور و بخش های خصوصی به گونه ای است که کارآفرینی در اولویت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.