تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401 - 5:38
کد خبر : 91475

رژیم غذایی گیاهی ریسک سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد

رژیم غذایی گیاهی ریسک سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد خوردن غلات کامل، سبزیجات، میوه ها و حبوبات ممکن است احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ «جیه یه کیم»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کیونگ هی در کره جنوبی، گفت: «اگرچه تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم‌های غذایی گیاهی ممکن است در پیشگیری از سرطان کولورکتال (روده بزرگ) نقش داشته باشند، اما تأثیر کیفیت تغذیه‌ای غذاهای گیاهی بر این ارتباط نامشخص بوده است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی سالم با کاهش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ مرتبط است.»

کیم خاطرنشان کرد که سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در سراسر جهان است و احتمال ابتلای یک مرد در طول عمر یک به ۲۳ است. خطر ابتلای یک زن در طول زندگی یک در ۲۵ است.

محققان این مطالعه، جمعیتی متشکل از ۸۰۰۰۰ مرد آمریکایی را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند افرادی که بالاترین میزان متوسط روزانه غذاهای گیاهی سالم را مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان از این غذاها را مصرف می‌کنند، ۲۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان روده هستند.

محققان در مطالعه بر روی بیش از ۹۳۰۰۰ زن آمریکایی، ارتباط مشابهی را پیدا نکردند.

کیم در ادامه افزود: «ما حدس می زنیم که آنتی اکسیدان های موجود در غذاهایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل می‌توانند با سرکوب التهاب مزمن که می‌تواند منجر به سرطان شود، در کاهش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ نقش داشته باشند.»

منبع: هلث دی نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.