تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398 - 6:42
کد خبر : 4817

زوایای متفاوت ماجرای مجید بهرامی و زهرا ابراهیمی که به شما نمی‌گویند.

زوایای متفاوت ماجرای مجید بهرامی و زهرا ابراهیمی که به شما نمی‌گویند.

فکر می­کنید در ۱۰ روز اخیر کدام کلمات بیشترین جستجو در گوگل را به خود اختصاص داده­اند؟ نه دیدار روحانی با آبه در ژاپن است، نه سیل خوزستان نه حتی فاجعه‌ی واردات گندم. کلمه‌ی پر جستجو در ۱۰ روز اخیر مجید بهرامی است. حالا این مجید بهرامی کیست که ناگهان دغدغه‌ی مردم شده است؟

فکر می­کنید در ۱۰ روز اخیر کدام کلمات بیشترین جستجو در گوگل را به خود اختصاص داده­اند؟ نه دیدار روحانی با آبه در ژاپن است، نه سیل خوزستان نه حتی فاجعه‌ی واردات گندم. کلمه‌ی پر جستجو در ۱۰ روز اخیر مجید بهرامی است. حالا این مجید بهرامی کیست که ناگهان دغدغه‌ی مردم شده است؟
او به تازگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت. از جمله آثار شاخص او به عنوان بازیگر می­توان به بدرود بغداد، گیلانه و دانه‌های ریز برف اشاره کرد. شاید از خود بپرسید پس چگونه نامش سر زبان ها افتاده است؟ علت معروفبت او برمیگردد به پخش فیلم خصوصی زهرا امیر ابراهیمی که به خاطر آن به ۶ ماه حبس نیز محکوم شد. . فیلمی که باعث شد زهرا امیر ابراهیمی در اوج موفقیت هنری خود و پس از ایفای نقش در سریال نرگس، از کشور خارج شود. فیلم که زندگی شخصی و هنری او را نابود کرد.
در مورد جزئیات این ماجرا می توانید به هر سایت دیگری سر بزنید اما هدف این نوشته بیان جزئیات زرد این ماجرا نیست بلکه طرح این پرسش است که اساساً چرا باید جامعه به سمتی رود که چنین مسائلی به دغدغه‌ی مردم تبدیل شود. برخی تحلیلگران ادعا می­کنند که این به دلیل فضای جامعه­ی ایرانیست و مردم تفریحات کافی ندارند. قطعاً باید به سرگرمی مردم توجه کرد و کسی منکر شرایط وحشتناک تولیدات سرگرمی کشور نیست. اما این تحلیل از آن جا غلط است که حتی ممالک پیشرفته­ی غربی نیز که محدودیتی هم در ایجاد سرگرمی ندارند، علاقه به اخبار این چنینی دارند و زندگی افراد مشهور برایشان مهم است. اما پرسش اینجاست که چرا اینگونه است؟ آیا این مسئله چیز بدی است؟
بعید است که بتوان مردم را مقصر دانست. به هرحال خبر عجیبی است، همه درباره‌ی آن صحبت می کنند. پس طبیعی است که مردم می‌خواهند بدانند این چه اتفاقی است که انقدر خبرساز شده و یا اگر بدانند برایشان سوال است که چرا باید یک نفر چنین کازی بکند؟

کنجکاوی یا میل به قضاوت؟

برای یک تحلیل درست باید توجه کرد که اولاً این دو متفاوت اند و ثانیاً حس قضاوت لزوما بد نیست. حس کنجکاوی ممکن است ناشی از میل به دانستن تمامی ابعاد ماجرا باشد یا حتی به دلیل تمایل مطلع بودن افرتد از اتفاقات پر سر و صدا باشد. از طرفی قضاوت صرفاً برای شماتت شخصی نیست. ممکن است شخصی به دنبال عبرت آموزی از یک مسئله باشد. اما اشکال کجاست؟ اشکال از آنجا ناشی می شود که تحلیل شخصی افراد برای عموم مطرح می شود. آنجاست که این قضاوت‌هاست که برای افراد درگیر یک ماجرا مسئله ساز است.

نشانه های افسردگی سیاسی در کشور:

درست است که فضای مجازی به انتشار این موارد کمک زیادی کرده است اما این تمام ماجرا نیست. حقیقت این است که مردم به این اخبار به عنوان مخدری برای دوری از اخبار بد هر روزه­ی کشور نگاه می­کنند. این موضوع از آنجا خطرناک می­شود که مردم چنان به این اخبار و موارد مخدر این چنینی دچار شوند که از تغییرات سیاسی موجود در کشور بی خبر می­مانند. تصمیمات بدی که یکی پس از دیگری اتخاذ، و با افسردگی سیاسی مردم در وضعیت کنونی وخامت بیشتری می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مرجان یکشنبه , ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

سلام، الان ۱۳ سال از این ماجرا گذشته ، مردم و کشور چنان غرق در بحرانهای سیاسی مثل برجام و تحریم و بحران امنیتی چه به لحاظ دشمنان خارجی از جمله صهیونیست و داعش و شهدای دفاع مقدس از جمله حججی ها بودند و در این اواخر، درگیری ها و خرابکاریهای ناشی از گرونی بنزین،که اصلا ماجرای خانم ابراهیمی یادشان نمی امد چه برسد به پرداختن به آن بعد ۱۳ سال.. دلخوش میخاهد در کتار اتفاقات و جریانات به این مهمی مثل تحریم و گرانی و تهدید به جنگ ، کسی انقدر بی اهمیت به اوضاعی که ناخواسته زندگی تک تکمان را نیز زیر سوال میبرد،، به کنجکاوی و قضاوت در مورد این مسعله بفتد که کاملا بی اهمیت است.. چرا فقط و فقط اینکار از ایرانیان خارج از کشورکه دلسوزی کاذب برای وطنو هم وطن دارند و بیگانگان برمی اید تا تشنجی جدید به روان در فشار مردم ایران و در نتیجه انجام اغتشاشات جدید و خرابی و کشتار ،بدهند…مقیمان خارج از ایران که کنار گود نشسته و فقط طلبکارانه حرف میزنند و در عمل دریغ !! با اینهمه سیل و زلزله و گرانی ذره ای به کمک به هموطنانشان دست زدند؟؟ نه فقط و فقط خود این مردم بهم کمک مادی و معنوی کردن و لاغیر.. پس حالا امیر ابراهیمی ها هم بخودشان مربوط است مشکلاتشان و سینا ولی اللهی فقط دست نشانده ی بیگانه برای شستشوی اذهان مردم علیه ایران است .. و خانم ابراهیمی هم اگر ناحقی و تباهیو افسردگی گریبانش را گرفته بود بعد از سالها زخم کهنه را باز نمیکرد چرا که حتی عامل این رسوایی مرده اگر زنده بود حدس میزدیم به انتقامگیری، سر و صدا کرده…

مریم دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

جالبه میگن بیشترین جستجو رو داشته می‌فرمایید اصلا یادشون نمیاد! شما از خارج نشینی ها صدبرابر بیشتر دغدغه ای این روزای مردم نمیدونی، ماجرای امیر ابراهیمی یک واقعیت تلخ از جامعه ای است که برای فراموشی مردمانش ماجرای حججی هاساخته وپرداخته میشود

تیترداغ دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

اگر این مطلب باعث آزردگی شما شد متأسفم. شهید حججی در قلب مردم است. اما این ماحرا در چند روز اخیر جزو کلمات پر جست و جو در گوگل بوده و صرفاً به همین دلیل به آن پرداختیم. اما در مطلب هم عرض کردم برخی به عنوان پدیده‌ی اجتماعی نگاه می‌کنند. اما ماجرا پیگیری برخی برای جزئیات خصوصی و زرد این ماجرا است. برای مثال برخی بی توجه به فشار‌های اجتماعی به دنبال دانلود‌ این فیلم و حتی انتشار آن بودند. به هرحال نقد شما در نوشته‌های بعدی لحاظ خواهد شد. مرسی از توجهتون

علیرضا دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

خدالعنت کنه هم این مزخرفی که ازسرطان درگذشت ودخترمردم رونابودکرد.هم مردای چشم چرون وهوس بازرو

سجاد دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

آقاهرکسی یه نیازی داره چه زن چه مردولی درایران فقط اگردختری این کارروکردآبروش اینجوری میره ..مگه زهراابراهیمی احساس نداشت.قلب نداشت..بایداون مردی که هوس بازبوداعدام می شد.مثل مجیدابراهیمی لعنتی

محمد دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

درایران زن نقش ظروف یک بارمصرف که نه ولی واقعاقسمت تباه شده زنه وگرنه دراین قضییه دوتامردهم بودن .چی شد؟؟؟

اکبر دوشنبه , ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

سلام
جون مادرتون بسه دیگه…